sobota, mája 10

Súhrnný, mierne chaotický, úprimný, zhadzovačný, frustrovaný názor na sériu Crossfire od Sylvia Day

Áno, reč je o tom románe známom ako lepších 50 odtieňov šedi. Ak je tomu skutočne tak hneď na začiatku upozorním že je to podľa mňa slabá, príšerná napodobenina. Ak stále chcete vedieť viac, prosím pokračujte.



File:Facepalm.gif


Naše začiatky

ako celosvetovo známa séria sme na seba museli naraziť ale až po prečítaní jednej chválilo-nenávistnej recenzie som bola natoľko zvedavá že som do toho skočila.

A už to ide

začiatok knihy bol samozrejme iný. Ide hlavne o charakter - zatiaľ čo u 50oš máme milú, nenáročnú, hamblivú, skromnú ... takmer sväticu ktorá ale vie že život dokáže byť krutý tu nám naservíruje autorka na prvý pohľad ostrieľanú dcéru boháčskej mamičky a priateľom gayom, kariérnymi ambíciami a "temnou minulosťou".

Ak sa mi aj na začiatku páčila, rýchlo to prešlo.

Napriek všetkému je to totiž slaboška - ok, wow, odmietne ho keď jej pri druhom stretnutí neslušným spôsobom navrhne nech sa s ním vyspí, wow, to sú morálne hodnoty človeče! a podobné výstrelky jej "slobodnej vôle" v priebehu série skončili rovnako, prišiel Gibson a jej chabý vzdor sa zdal takmer ako blbosť alebo skôr nepodstatný lebo jej to vysúložil z hlavy.


Povrchné

a o to ide - ak sa nedajbože nedialo niečo čo sa týkali ich MEGA MEGA MEGA príťažlivosti ktorá mi prišla až NEZDRAVÁ a to nebolo často, "hrdinka" sa zoznamovala v krátkosti s vedľajšími postavami aby sa nepovedalo.

V krátkosti: Cary, jej naj. priateľ a spolubývajúci je blbec s komplexami

Tatiana - príšerná ale dúfam že na konci aspoň na niečo bude, Trey - niekto musí byť Ten Dobrý

Mark - jej nadriadený, jedna z mála postáv ktorá bola v pohode ale tak bol to gay, už ho dosť potrápila

Viktor - jej otec, v pohode

niekto na M - kamoška s práce, loajálna ale bola spájaná s jej mamou ... ble

potom dôležitá baba na C - Gideonova ex, troska, stíhačka, žiarlivá, obmedzená ... proste radosť pohľadieť. A u Evy vynášala na povrch jej skutočnú zlú majetnícku, zákernú stránku.

Jej Mama - bŕŕŕŕŕŕŕŕ´neznášam ju. je ako druhý Gibson len bez príťažlivosti ktorá by ju v Eviných očiach spravila ospravedlniteľnou. Kontrolovačná, panovačná, vydieračská, nechápavá, urevaná, chamtivá, neverná, vypočítavá ...


description

Breth či ako to - spevák, ex, osladenie milostnej dvojice na zdanie milostného trojuholníku ktorý akurát robil vlny len aby dokázal že Eva je stvorenie neustále pripravené skočiť k niekomu do postele - pretože všetci okolo nej sú predsa taký sexi a taký charismatický ... no určite ...


hlavne postavy:

Gibson - tedaGideon, to je fuk - jeho opis tvoril, nekecám, takých 20% knihy pretože je proste "kus". okrem toho na ňom nevidím nič zaujímavého. Vyžíva sa v sprostom jazyku, je arogantný až chcete vziať nohy na ramená(vy, nie Eva), v minulosti bol tiež zneužívaný takže majú čo riešiť - ich komplexy predsa vydali na celú tetralógiu. Jeho hĺbka spočíva práve v tom a jeho tajnoskárstvosti pretože s Evou takmer o ničom nehovorí

Eva - je chuderka, nemohla som prestať čítať kým som sa neuistila že skončia spolu (pozrela som koniec tretieho dielu ak sa dobre pamätám) lebo ona by inak zošalela
description

Ale to by bol vlastne koniec ... veď viete, keby obaja umreli tragicky a s nejakým účelom ... ale tak zaslúžia si jeden druhého tak čo =D


Dej:

tak ten bol náladovejší než tehotná závisláčka - oni sa STÁLE ako vážne STÁLE dávali dokopy len aby sa niečo pokazilo, vyspali sa a zase boli spolu a toto sa opakovalaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

tiež je priam smiešne ako si Eva nepotrpí na peniaze - v skutočnosti je obdivný opis drahých interiérov v množstve hneď za opisom Gideona.

To čo sa dialo medzi týmto ich "vzťahom" bola kulisa. Hádky s matkou boli napríklad utrpenie, babské jazdy a lietanie po baroch len dosvedčili Evinu povahu. priatelia boli na to aby poskytli svoje problémy do ktorých sa mohla Eva starať a byť za úžasnú.

Evino vyjradovanie o vzťahu s Gideonom bolo tiež samá hrôza. Raz bez neho nedokáže žiť a potom nemajú žiadnu budúcnosť. To nebolo ani sladké, ako ho potrebuje, to bolo pokrútené a choré.

Navyše sa vyjadrovali obaja sprosto a všetko bolo také primitívne a nízke.

A Gideon - čo je to za meno????????? Pekné????!!!!!!! Tu určite!!!!!! Horšie už bolo len jeho druhé meno - Geofrey či ako .......

description

Aby sa nepovedalo - veľmi zriedka sa mi páčilo G a E maznanie a aj to len na pár riadkoch ale oproti všetkému tomu emočnému humusu bolo super aj chodenie po ulici

a na opis má autorka talent - ale bolo ho málo.

Všetko dobré pre mňa ani náhodou neprevážilo nad zlým. bolo to v podstate strata času ktorá mi priviedla leda tak bolesť hlavy a to doslova.

Ok, nebudem tak fatalistická

Vyskúšajte sami, pristupujte opatrne ale s otvorenou mysľou a uvidíte sami. Mne sa to NEPÁČILO!!!!!!!!

To že má kniha 4 časť ma už ani neprekvapuje ale je to len ďalší bod prečo to nečítať. Ak to totiž u Školy noci mali utnúť v 8 či 9 dieli tu to mala skončiť prvým - úplne by jej to stačilo.

a o mesiac neskôr

Vy ste si to asi nevšimli ale prešiel mesiac a čas zhodnotiť moje pocity po vychladnutí. Lenže máme tu malý háčik. Skoro som zabudla že som túto knihu čítala!! =D Čo je názor sám o sebe - celý tento omyl som pekne vytlačila z hlavy. Vlastne som hrdá že som dokázala skončiť a nečítať sériu dokonca. Takže skutočne, ak už chcete niečo z tohto vedra špiny, 50 o. š. boli lepšie.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.