sobota, mája 3

Panna Cotta (čo nám navaril týždeň s doktorom Oetkerom - piatok)


Panna Cotta - taliansky dezert pripravený varením smotany s želatinou, cukrom, mliekom.



Áno, podvádzala som. Aj keď recept je pomerne jednoduchý spravila som ju z prášku. Na svoju obranu môžem povedať len že to kúpila mamina, chcela som si spraviť puding ale toto vyzeralo dobre tak som vyskúšala a až neskôr sa pátrala po prvopočiatkoch.



Nerada odporúčam veci ktoré som nevarila ale preštudovala som pár receptov:

Namočte želatínu.

Pridajte ju do variacej sa šľahačkovej smotany a mlieka.
(našla som aj možnosť s pridaním do studenej ešte pred začatím varenia) 

Pozor! Teplota nesmie prekročiť 80°C pretože by to poškodilo želatínu.

Pridajte cukor.
(ja som dala trstinový ale ako vidíte farba zostala nebesky biela)

Dobrovoľné: Pridajte príchuť (vanilka, ...)

A šup do formičiek!


Ja som použila tie pekné zvieratko kvietkovské. A potom dať stuhnúť do chladničky. S Dr.O dve hodiny, u pravých radšej viac.

K tomu dajte džem, ovocie, karamel ... (Tu je pár typov na servírovanie)

A tu je variáciá s mascarpone a medom ktorú vyskúšam dúfam nabudúce.

Dnes (v sobotu) som to ozdobila shakeom z lesného ovocia. Namiesto motýlika ktorý bol krásny, ešte aj očká mal z čokolády som z technických príčin musela nazdobiť ďalšiu kvetinku.



Shake pripravíme z lesného ovocia, smotany/mlieka a trstinového cukru/medu.



Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.