nedeľa, mája 18

What about fruits?


Od chvíle kedy mamina nakúpila v ten deň ovocie som si robila zálusk na farebnú, zdravú misku nektariniek, banánov, melónu a jahôd. Úmysel pridať šľahačku sa zrazil s túžbou niečo napiecť a vznikol tento ľahký koláčok na ktorého povrchu som sa pekne vyihrajkala. Takže ak máte doma ovocie ale vy chcete niečo záskuskovejšie je tu pekné varianta na pomedzí dvoch svetov.


A potom si všetci vychvaľovali a pieklo sa zas! =D
(potrebné ingrediencie som podčiarkla)

Cesto

Keďže sme sa rozhodli pojať to jednoducho, je to klasická piškotka.


Bielka a žĺtka s cukrom.


Preosiata múka.


Jemne, zľahka, nežne, pôžitkársky miešané.


Predhriať rúru.


Cesto dať na plech vystlaný papierom (žiadne mastenie - takto je to oveľa jednoduchšie).

Na vrch


Zatiaľ si vyšľaháme šľahačku s medom. (A vanilkový puding kto chce) Verzia č.2 mala v sebe aj želatínu chemickú a lepšie (až priveľmi skoro =D) držala tvar.


A pokrájame ovocie. V druhej variante som použila ešte ananás, mandarinky a broskyne.


Tá tácka je príšerná!! Tématická ale datovaná do doby neznámej a podľa toho aj vyzerá.

Piškótu jednoducho zbavíme papiera a nasypeme na ňu ovocie. 


Medzi to sa dá dať vanilkový puding.


Potrieme šľahačkou.


Alebo polejeme zvyšným pudingom. Varianta 2.


Ten bol aj v prvej ale nepodarený.


Ozvláštniť sa dá posypaním cukrom.


S prípadným ryhovaním nožom.


Nedávno som si kúpila sáčky takže kašľajúc na môj nedostatok kresliacich schopností som vzala ďalšiu šľahačku a hor sa ozdobovať.


S troškou farebnej posýpky na okvetné lístky. (Med je žltý a môže tvoriť pekný stred.)


Ale aby som nazančila ovocnosť vnútra prišla do stredu jahôdka.


A na lístoček trochu vydlabané vnútro melónu.


Na ozdobovanie druhého koláča som použila bodkovaciu metódu.


A samozrejme olemovanie aby sme zakryli pretŕčajúci piškot.


Aj po tom to koláči sa len tak zaprášilo.


A máte to! Dobrú chuť!!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.