pondelok, mája 12

DO nuts (zlaté pampúšiky z rúry)


Sú nadýchané!


Sú farebné! 


Sú americkým klišé!


Hlavne však: sú chutné!

A ja vás naučím ako ich upiecť. Prosím privítajte doooonuty!!!

Nedeľné obedie sa u nás nieslo v duchu malých nadýchaných šištičiek, oficiálne donutom ktoré vás skutočne spravia (do) šialencov (nuts). Alebo oriešky ak na tom trváte =D.

Recept som odkukala z blogu Angie Bakes aj keď hmotnosti som vyhodila do vzduchu a dodržala len počet vajíčok.

Zarobíme si kvások tak že prihrejeme mlieko, rozdrobíme v ňom droždie a prisypeme cukor. Necháme napučať.


Do väčšej misky dáme 5 žĺtkov (bielka plánujem použiť na macaronky) a vymiešame ich s cukrom.


Pekne "do penista".


Pridáme kvások a múku (preosievala som ale netuším ako moc to pomohlo k tej dokonalej vzdušnosti cesta).


Pridáme maslo a ak treba dosladiť aj cukor.


Vymiešame šlahačom s nástavcom na cesto (alebo ak chcete aj ručne) do pevnejšej konzistencie.


Necháme vykysnúť
2 hodiny !!!!!

Takže odporúčam pripraviť si cesto vopred - to čakanie za to stojí, verte mi.


Rozvaľkáme. Hrubé si ich dajte ako chcete - síce pekne napuchnú ale ak chcete mať takých tých valibukov ako v telke =D treba cesta viac.


Vykrajovala som pohárom a vnútrajšok štuplom ako vidieť na obrázku hore a nielen klasické krúžky ale aj roztomilých pandrláčikov. A do srdiečok som vykrojila aj Mickey Mousa =D.


Poukladajte vykrojené na plech s pečiacim papierom.

Nechajte 15 minút napučať!


Dodržiavajte odstupy - síce sa nebudú rozširovať ale nech majú priestor na puchnutie.


Vrch sa dá tiež posypať cukrom.


Čas neviem - najlepšie je aj tak si ich sledovať.


Záleží tiež na tom ako veľmi ich chcete mať upečené. Teplota cca 160°C.


Vrch sa dá napríklad potrieť roztopeným maslom a posypať škoricovým cukrom.


Alebo potrieť džemom.


Tuto som skúšala použiť umelé farbivá - dajú sa pridať aj do obyčajnej rozpustenej čokolády.


A posýpka je síce nezdravá ale roztomilá =D.


Spraviť všetky tie donuty bolo náročné (hlavne kvôli čakaniu) ale bola som nesmierne hrdá keď sa podarili. Cesto bolo lahodné a keď vykyslo aj hodvábne hladučké a to nekecám! A pohľad na to ako sa zdvihli bol dojímavý ... Viem že je divné vzrušovať sa nad niečím takýmto ale som rada za túto skúsenosť. Užila som si to.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.