nedeľa, apríla 29

Závislosť a iné stavy

V podstate nič.




Posledné dni som veľmi nepísala. Ale posledné dva dni som tiež nespala, takže ma to príliš neberie. Na dvoch- troch hodinách spánku za dve noci toho moc nevymyslím.

A stále sa akosi spamätávam zo svojho absťáku.

Konečne som ale, zdá sa, prečítala dosť kníh aby mi príznaky čo najviac ustúpili a mohla pokračovať v písaní.

Keby som to tak príšerne nemrvila.

Neviem prečo ale zrazu mám príšerný problém písať v minulom čase - ale príšerný a otravný. Už som dnes napísala

DOSIAHLA SOM

1 148 slov

a musela každú chvíľu upravovať ako som dala zlý čas. Je to akoby mi tento štýl písania prestával dávať zmysel. Musím si prečítať veci dozadu aby som sa do toho dostala - doslova cítim ako sa mi prepne vnímanie na minulý čas a zase mi to ide ale už si nevšimnem kedy minulý čas nenápadne zmizne a je to tak otravné opravovať!

NOVINKY

Píšem scény kde trochu lepšie vykreslujem Kasima, svojho hlavného hrdinu. Ukazujem ho aj z pohľadu jeho sestry a nechávam ho ukázať nám čo dokáže. Samozrejme nechýbajú vnútorné pochybnosti a rozpoltenosť.

Akosi to aj odráža môj stav =D.

Viem, že sú dni kedy funguje keď sa človek prinúti písať a iný dni kedy naopak všetko kazí a len je to depresívne a deštruktívne, ak vôbec dokáže zo seba niečo vypotiť.

Ja som prešla cez všetky tri v poslednom týždni ale hlavne keď som konečne prečítala pár kníh, už som na tom lepšie. Či žartujem? Len veľmi trochu. Čítanie ma uzemňuje - to je jednoducho fakt, podložený pozorovaniami. Keď príliš dlho nečítam (čítam len veci do školy) začínam ľahšie strácať pozornosť, myšlienky mi utekajú a nie vždy do seba pasujú, mám podvedomý pocit nervozity a čoraz viac začínam myslieť na čítania spôsobom akým človek týždeň na púšti myslí na vodu.

Uvidíme čo prinesú ďalšie dni.



A vy? Poznáte takéto nálady? Ako často pomôže keď sa dokope k písaniu? Ako prepojené je pre vás čítanie a písanie? 

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.