utorok, októbra 6

Vodu kážem, čaj pijem

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhfeU01Fh-a9IHbEW5-g_Drv4iAqQTBTsv0WwlZmLqyiblPNd0 Napísať recenziu je ľahké ale napísať dobrú, zaujímavú recenziu čo za to stojí chce nielen trpezlivosť a čas ale aj zručnosť. Už dlhšiu dobu som zo svojimi recenziami nespokojná a už dlhšiu dobu recenzie ani moc nepíšem - nemám čo ponúknuť. Moje sklamanie z ostatných recenzií je iná, relevantná ale celkom iná záležitosť. Skopírovať anotáciu a pár vetami zhrnúť aký hrdina bol ako fajn mi so všetkou úctou jednoducho nestačí.



Ako sa dá postrehnúť z minulých príspevkov, práve začínam na vysokej kde som dúfala nájsť pomoc ohľadne písania a literatúry ako takej keďže aj niektorým mojim knihám akosi chýbala iskra, akú som do nich vo svojej hlave vložila.

Rád a tipov na písanie by nebolo málo - veľa spisovateľov ich na svojich stránkach ponúka, nie pár stránok je zameraných na pomoc spisovateľom, knihy ako písať tiež existujú ...

Problém?

Neberiem ich. Je to, verte mi, nanajvýš frustrujúce ale nebola som schopná do svojho písacieho štýlu zakomponovať žiadnu (nanajvýš pár) z nich.

Dobre ale čo tá ma so mnou?

Mnohý z vás si túto otázku páve/už položili. Áno, osobné články pointu alebo prínos nepotrebujú no napriek svojej nedávno znovuzrodenej hovornosti tento článok nebude dúfam len mojim vyrozprávaním ale skôr úvod k niečomu lepšiemu - väčšiemu.

K praktickým radám a zaujímavým zamysleniam - k sérií článkov, ktoré mne aj vám dúfam pomôžu lepšie pochopiť zákutia literatúry a možn aj poodkrývať svojho vnútorného kritika a filozofa.

V poslednej dobe moja umelecká duša akosi stíchla pod nátlakom veľmi nástojčivej reality ale pomaly sa zviecha a aj keď väčšinu svojej kreatívnej energie plánujem využiť na svoju takmer-samo-sa-píšucu knihy, dúfam aj v precvičenie verejnejšieho rázu a dúfam, že sa toto moje vyjadrenie zapáči aj vám.

I am affraid english-speaking readers may benefit a little more from these but not to despaire, they will be written in my dear, native language as the audience (as textbook said) is immportant part of the equation called writing.

Toť odo mňa po tom náročnom mesiaci vše. Ďakujem za pozornosť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.