pondelok, októbra 19

The Burning Sky, Glimmerglass, Wallbanger

 17332556
20359719



Tak takto dobrú fantasy som nečítala už nejaký ten piatok.
Od autorky som čítala jednu historickú romancu, ktorých má dosť ale namiesto aby ma odradila (kto dokáže z historických sladkostí prejsť na high fantasy??) ma skôr navnadila pretože aj tá jedna kniha sa veľmi dobre čítala. 

Iolanthe je tak trochu sirota a jej poručník je tak trochu ľudská troska ale od kedy pri pokuse opraviť zničený elixír privolá blesk, nič nie je rovnaké. A jej malý svet sa zrazu pekne rozrástol ...

Mágia: tu máme krásny nápad delenia mágie na elementálnu - živlovú, ktorá sa v modernej dobe považuje za zastaranú a za tú vycibrenejšiu, s latinskými formulkami a presnými, zložitejšími účinkami

hlavný pár: striedanie postáv sa mi v tomto prípade skutočne zapáčilo, princ mal ten správny pomer úžasnosti k reálnosti a Iolanthe - inak povedané Archera, sa dalo zbožňovať (prinajmenšom aspoň pochopiť)

Veľmi dôležitým a nepredvídatelným prvkom tu boli aj proroctvá a stým sa spájajúce veľké dilemy ohľadne osudu.Bolo to jedno veľké, spletité dobrodrúžstvo s typickými prvkami tajomstiev, akciou, fantasy príšerami, unikátnou geografiou, s niečím obyčajne neobyčajným ako škola a ... viete čo? Radšej to skúste prečítať sami.



Odporúčam!!




Už sa vám stalo, že ste dali šancu nie až tak populárnej sérií v nádeji, že z nej niečo bude a ukázalo sa, že je tak priemerná ako sa zdá?

Dana je špeciálna. Nevie o tom. Má problémy. A potom ich má ešte viac. Potom príde na scénu sexi chalan. Potom je tu nejaký ten útek a nejaké tie víli a príšera či dve a potom si nájde BFF v priebehu dňa a síce sa to volá Glimmerglass ale Glimmerglass v tomto diele nehrá takmer žiadnu rolu.

V rukách inej autorky by to možno, MOŽNO mohlo byť iné. Jenna napísala ešte sériu o kick-ass nekromanke (special snowflake, that's what you are, huh?) a ďalšiu o ďalšej špeciálnej hrdinke a niečo o upíroch.

Videla som však aj nadšené reakcie takže ak vás zaujme, pre mňa za mňa jej šancu dajte. Ak to pomôže, bola som pripravená ísť na ďalší diel ale akosi na to nedošlo ...






15858248



Sklamanie (sorry ľudia) prišlo v podobe preloženého (Nabíječ) a ospevovaného Wallbangera.

Wallbanger ... už len pri tom slove sa nejedna čitateľka chichoce a červená. Avšak namiesto korenistej, ho-horúcej, vtipnej romantike o sexi sukničkárovi a susedovi a jeho inteligentnej a sarkastickej susedke tu máme toto. (*vzdych*)

Ale poďme po poriadku. Caroline má skvelú prácu, skvelé kamošky, skvelý nový byt a ako sama rada poukazuje, žiaden O. Na prvých stranách tam popíše svoj krásny život s tou jedinou chybičkou - chýbajúcim O a potom nám opíše ako ju uprostred noci prebudí búchanie z druhej strany jej izby. Pretože jej sused podľa tých zvukov O má.

Potom je tu tá prechodná fáza kedy hrdinku doprevádzame cez jej nudné každodenné činnosti, spoznáme jej kamošky (silou mocou sa ich snažila spraviť unikátne a zaujímavé čo sa nepodarilo ...) a kocúra a jej lásku pre varenie a zuchini bread ...

Potom stretne Simona. Je dosť sexi aby búchal s postelou o stenu (čo mi neskôr vôbec nesedelo na jeho charakter) a aby naštval našu hrdinku ale od tej hádky uprostred noci to ide s kopca.

Zistíme, že drahý playboy spí len s troma ženami a to dobrými kamarátkami. Zistíme, že jej úžasná šéfka a jej manžel ho poznajú. Že jej dve kamošky úplne pasujú k jeho dvom priateľom. Že Somin je vlastne hlboký človek, šikovný fotograf zo zaujímavým životom a vie opraviť striekajúcu vodu v kúpelni. Och a ešte má slabosť pre zuchini bread. Bolo to ako na horskej dráhe a to ešte k tomu lacnej a starej horskej dráhe. Vyšli sme pomaly a neisto na kopček a potom sa to pekne zrútilo do rovinky. Nemalo to kto vie aký dej. Nemalo to spád. Preskočila som pár strán ale ani v trištvrte ju stále neobúchal o svoju posteľ. A už len za to červenanie by si zaslúžil prísť o svoju kartu klubu Arogantných, sexi Manwhoreov.



A to som sa tak tešila ako budem pohoršená a úplne odrovnaná tým šarmom ...

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.