nedeľa, augusta 23

3 mini recenzie

6597666

18776967

12104686

18776967

Túto celkom populárnu NA contemporary mám na to-read liste už VEKY ale namiesto prvého dielu som siahla omylom po tretej a konečnej a aj asi najvymakanejšej. Na začiatku tu máte asi najbežnejšieho hrdinu. Sukničkár. Milovník alkoholu. Kopa priateľov. A ani tá vnútorná prázdnota alebo spomínanie na istú dokonalú babu, ktorej dal sľub a porušil ho - ani to by nebolo tak nezvyčajné. Fešáckych, fyzicky namakaných a zlomených má dnešná literatúra celé tatrovky.

Potom príde Kate. A zistíte, že má asi tak 5 rokov. A je to jeho dcéra.

BBP je sladuňnká a predvídateľná ale obaja hrdinovia sa mi páčia. On samozrejme vôbec nie je žiadny arogantný opilec a už bol aj ženatý. Ona je mladá ale starala sa o dve deti v rukách mafiánov a aj keď je celý príbeh kapičku nadnesený, máte tam dosť menších prvkov aby vás udržali zaujatých.

A tie dve deti sú roztomilé. Skvelý magnet na väčšinu čitateliek.

6597666

GR

Aj okolo tejto série už krúžim dosť dlho. Bola preložená do češtiny a ten názov - Šerochodec - ma fascinoval dosť aby som na ňu úplne nezabudla. Bohužiaľ sa z toho vykľulo niečo veľmi obyčajné a nie až tak napínavé alebo zaujímavé. Alebo som len nemala náladu? Harper takmer zomrie ale keď sa prebudí, vidí zvláštne tieňe a dymové útvary, ktoré, prekvápko, pochádzajú z Grey (Šera?) kde prebývajú duchovia ale očividne aj upíry no a realitu jej objasní jedna čarodejnica čo má za muža odborníka na paranormálne javy. Je to detektívka a skeptička až za hrob a späť takže príbeh sa ľahko rozvíja v líniach jej dvoch prípadoch, ktoré práve rieši, pomedzi to zapletené jej zistenia čo nového dokáže.

Je tu trochu slabej romantiky, akcia, záhady a celá tá záležitosť zo Šerom pomáha aby obyčajný svet kde nájdete klasické nadprirodzené bytosti nebol úplne nudný. Takže buď som len nemala náladu alebo knihe chýba pútavý štýl písania či niečo iné, kvôli čomu by som zvažovala dať 4 hviezdičky.

12104686

GR

Príbeh začína v chudých uliciach Anglicka v čase tak sto rokov pred týmto a istý neobyčajný vrah a bývalý lekár sa blíži k svojmu cieľu, ako vždy premýšľajúc o tom ako je osamelý a odsúdený žiť v temnote. Potom narazí na drzého ... dievča? Čo nemá strach z ničoho? Ktorej vlasy žiaria ako zlatý plameň? Ktorá bola práve zahnaná do kúta podvratnými živlami a jej otec nie je nikto iný než jeho cieľ?

S historickými romancami býva často problém, aj keby sú sebeviac paranormálne, práve príšerná morálka a tým myslím skôr príšerne prehnaná. Nejak sa mi tie úzkoprsé pravidlá vždy dostanú pod kožu. Miranda bola veľmi dobrá postava, silná po všetkých stránkach, ženská, neskúsená ale aj divoká. Hlavný hrdina bol trošku typickejší, ponurý až des a presvedčený, že si zaslúži trpieť a že si ju nezaslúži atď.

Čo bolo ale od začiatku na ich vzťahu zaujímavé bolo napätie. Len niektoré autorky dokážu podať chémiu postáv tak prirodzene, zaujímavo a napínavo ako by chceli a náš lord nosil kvôli istej nehode masku a bol od hlavy po päty oblečený. Takže kedykoľvek ich slovné súboje naberú spád, začína sa myšlienkový kruh "čo sa skrýva pod týmy handrami?" a to pekne žhavý. Pomalé fyzické približovanie, úplné tango na diaľku má starodobý ale pritom veľmi úprimný, expresný nádych vášne.

Niektoré drobnosti mi tam nesedeli. Ako v každej takejto sérií tu máte odhaľovanie tajomstiev a história a nadrpirodzeno a spoločenská smotánka a vražda či dve a intriky a bývalé milenky čo všetko je v podstate zvyčajná kombinácia ale vďaka skvelému budovaniu napätia a hrdinke som si čítanie užila viac než sa dalo čakať a určite pôjdem aj na ďalší diel.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.