utorok, júla 7

Tortily



Tortili sú a určite aj budú taká malá rýchla pomoc keď som hladná, nechce sa mi nič vymýšlať no zároveň nie som ochotná spokojiť sa len s chlebom vo vajíčku. Tortilu si totiž ohrejete za pár minút a náplň tiež netrvá dlho no ja som bola zvyknutá si náplň uvariť a tortilu potom naplniť.

Táto varianta je zapekaná v rúre a musím povedať, že keď som zahryzla do prvého experimentálneho kúsku, bola to blaženosť ...

Nemali sme toho doma veľa no tortila je v tomto flexibilná a ako u takmer každého môjho jedla, aj tu si môžete všetko prispôsobiť.

Toto je varianta len s rajčinou, kúskami syra, vajíčka (trochu netradičné ale ako vegetariánka potrebujem bielkoviny) sušenou paradajkou a čerstvou bazalkou. Nenechala som to však len tak a poliala som to šťavou z citróna a olivovým olejom čo sa ukázal ako skvelý ťah.


Do tohoto šli tiež rajčiny - sušené aj čerstvé a k tomu "balkánsky" syr a olivy. K tomu citrón a olej. Samozrejme soľ.


 Potom si to takto dáte do mištičky

(misku keby náhodou neviete spravíte tak, že ju preložíte napoly a zase napoly a potom otvoríte jeden záhyb - viď obrázok)


Ja som si dala ešte aj syr na boky.


A dokonca aj hore, pre parádu.


Jediné na čo si pri jedení treba dávať pozor je prílišná chrumkavosť - aby sa vám to nerozpadlo - a prílišná šťavnatosť, pretože všetky ingrediencie mi pustili vodu - aby ste kvapkali na tanier.


Spravila som si dokonca aj variantu kedy náplň zostala neupečená a tortilu som si takto nakrájala a bol z toho v podstate šalát.



Ja osobne som s týmto experimentom bola nadmieru spokojná a vďaka jeho nenáročnosti si ho určite nebudete mať problém pripraviť aj vy.




Dobrú chuť!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.