štvrtok, apríla 16

Spŕška romanTyčiek - Girl Online, Penelope Ward, How to date a nerd

Spell something out in the grass with simple letters you can buy at any craft store. | 31 Impossibly Romantic Wedding Ideas

Kto vie prečo sa mi za posledné dni nakopili romantické knížky ako v poličké prečítané tak aj na mentálnej kope k recenzovaniu avšak žiadna z nich ma neišpirovala k samostatnému chválo/žalospevu takže poďme v skratke.

#review



22510983


Na túto knihu som sa za prvé veľmi tešila a za druhé mala veľké očakávania. Nápad dať ako hlavnú hrdinku blogerku, dať ju dokopy s fešným gitaristom - čo viac chcieť? Asi len pozitívne ohlasy a tie ona určite mala.

Ale nie odo mňa.

Blogy sa mi ako nápad príšerne páči. Jedným z dôvodov je určite moja posadnutosť písaným jazykom. Ľudia, ktorých ja pozerávam na blogoch musia mať zaujímavé názory a/alebo geniálny štýl článkov. Nie som úplný odporca klasických blogov, kde ľudia píšu len čo v ten deň robili, zdielali svoje nápady či zamyslenia. Môže to byť zaujímavé.

Hlavná hrdinka má presne tento typ a očividne ju všetci žerú, pretože zdieľa svoje pocity.

Problém je jej osobnosť, ktorá sa skutočne prejavuje na 95% len za počítačom a zvyšných 5% je absolútne sociálne nemehlo. Ako, všetka česť nekoordinovaným ľuďom ale Penny je katastrofa na dvoch nohách a jeden incident ju už úplne pošle cez útes.

Našťastie príde výlet kde stretne super chalana a tak ďalej.

Čo mi na nej vôbec nesadlo bol ten veľmi detský štýl. Penny mi neprišla ani ako obdivuhodná, ani pochopenia žiaduca, ani inak zaujímavá postava a nevedela som sa s ňou stotožniť.

Jej najlepší priateľ bol miestami úžasný no potom bol zase blbec (alebo povedzme, že bol ľudský) a hlavný love interest bol zase samá dokonalosť, dokiaľ nedošiel k blbému záveru a prehnane reagoval (ale potom by nemohli dať predsa špeci úžasnú uzmierovaciu scénu). 

A potom tu bola celá ta aféra haterov čo mi prišla príšerne nafúknutá pretože neviem koľko rokov má samé pozitávne ohlasy a zrazu ju VŠETCI neznášajú - ako, vážne??? Realita volá! Alebo je to logika  ... ?

Bolo to normálne až nudné. Raz tam bolo zaujímavé prostredie, pár krát sa mi páčili postavy a nevlieklo sa to ale stále to nebola moja šálka kávy.


A že tak nech si to napravíme. Jedna hot chick a jeden tzv. nerd - čo sa môže pokaziť?

Očividne, všetko.

Zase skvelá hrdinka, tentokrát absolútne neistá len vo vnútri. Aby sme si to ale zasadili do kontextu, poďme trochu k deju. Zoe bol úplný "geek" do počítačových hier, komiksov a pod. ale všetci si z nej robili srandu a tak cez prázdniny naštudovala stereotypnú kráľovnú školy a ešte v ten rok sa ňou aj stala. Veľa frajerov, príšerný prístup, už žiadne hlásenie v škole ...

Lenže jej najlepší kamoš, do ktorého je celý čas zaľúbená jej náhľad nezdiela a v momentálnej situácii k nemu nesmie na verejnosti ani očami mihnúť.

Bez chrbtovej kosti, celá kniha je o tom ako sa snaží samú seba presvedčiť, že je lepšie stratiť samú seba než stále revať a byť zdeptaná. Pomaly bojuje jedna strana z druhou a my na ten boj len nečinne prihliadame a želáme si aby sa spamätala!!!

Aj keď bol hlavný hrdina fajn (trochu moc si nechal od nej páčiť) a celá tá komunita absolútnych vyhnancov bola super, cez hlavnú hrdinku a jej komplexy sa prekúše len ťažko.




Na túto som narazila na istom gr liste romancí čo fakt stoja za to a stiahla som si aj pôvodnú novelu Gemini kde sa Jake, hlavný hrdina spomína po prvý raz.

Blíženci (gemini) bola príšerná insta-love čo sa ani nesnažila tváriť, že nemá trblietky a 100% cukor všade po brade a snažila sa vás svojím jedným veľkým tajomstvom a dvoma proste úchvatne vyzerajúcimi postavami upusinkovať na smrť. Plné prehnaných emócií a z oboch rovnako patetických pohľadov to vyzeralo rovnako zle ako po z telenovely vystrihnutom zvrate a na konci nezostal nič len neurčitý (v horšom prípad znechutený) pocit a otázka "prečo som to vôbec chcela čítať?".

Jake je o niečo lepší. Bažina emócií, hrdinka zrelá na kýblik studenej vody a panties-dropping hrdina.

Jake to ale trochu istil.

Potetovaný génius, ktorý nikdy nehovorí o svojej minulosti, absolútne milý ale pritom absolútne nespoločenský - Jake je chodiaca enigma a Nina je jeho nová spolubývajúca.

Vzťah prebiehala ako pred tým, samé odoperianie si príťažlivosti, lebo má obrovské tajomstvo. Páčilo sa mi, že medzi sebou mali najprv priateľský strach a fóbiamizamorenú Ninu sme videli v tých pekných stránkach.

Potom samozrejme prišla žiarlivosť, ešte nelogickejšia a prehnanejšia než obyčajne a prišlo zbližovanie a trochu horúce scény ale nič dokopy výnimočné.



Celkovo 2 mačky, spolu aj jednotlivo hodnotiac. Ok ale skôr neodporúčam.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.