utorok, apríla 5

V rýchlosti je čokoláda



Cesta k čokoláde bola náročná, zdĺhavá - plná utrpenia a práce.

Ale my sme v 21. storočí a čokoláda je dnes len pár pohybov ruky vzdialená.



Dnes vám v krátkosti vysvetlím ako vzniká môj jednoduchý, možno dosť falošný lava cake. Aby sme si ujasnili pojmy, pre mňa je lava cake čokoládová "buchtička" s mäkkým, tekutým stredom.

Ide o to aby sa liala, aby bola krásne teplá a aby ste mali pocit, že čokoládovejšia (na hranici čokoládovosti ale nie zase príliš) už ani nemôže byť.


Rada by som sa trochu pochválila, že recept nie je ani zložitý ( fool-proof) ani ťažký, so surovín čo väčšinou nájdete doma a jeho pôvod (ak odmietate, že je to moja verzia) je neznámy.

Múka, kypriaci prášok, kakao (voliteľné)


Do toho vajíčko, cukor, olej/maslo, ak treba mlieko.


A samozrejme roztopená čokoláda s maslom/mliekom.

Tej nešetrite, dajte celú 100 gramovú aj viac, teoreticky by mala tvoriť aspoň polku zmesi.

Jednoducho múka ako základ, vajíčko aby držalo, kypriaci na nafúknutie, cukor lebo život je sladký, maslo/olej lebo ten tomu dá ten ráz, mlieko ak treba na konzistenciu, čokoláda pretože je geniálna.

Zmes by mala byť jemne tekutá (nie cesto ale ani nie "palacinky, má to mať takú konzistenciu akú by ste chceli jesť). Ale úprimne, aj konzistencia je trochu na vás. Čím tekutejšie si to spravíte, tím tekutejšie to budete mať. Stačí sa držať rozumných medzí. Nie je to cesto na crepes. A ak to dáte zase príliš husté, akosi to stratí lava a zostane len cake.

 Toto vám zaberie keď preháňame 10, normálne 5 min.

A v rúre to tiež nie je príliš dlho a teplota tiež nie je mierna.


Stačí keď vidíte ako sa viditeľná časť upiekla a možno sa aj roztrhla a trochu z nej vytieklo a zase sa upieklo =D. Ja mám na to možno inštink (treba si ho vyvinúť) kedy jednoducho pochopíte, že cesto je na krajoch upečené ale vnútri surové.

Ak sa vám to čírou náhodou zdá nesprávne, zjesť "neupečené" cesto, a) toto je lava cake, podstatou je, že časť zostáva tekutá a b) keď ste tam dali dosť čokolády budete stonať od rozkoše, neupečené cesto alebo nie.


Toto bola porcia pre jedného/dvoch. Záleží koľko toho zjete.

Určite odporúčam vyskúšať. Ja nič nemeriam a pokiaľ dodržím konzistenciu a stihnem čas, vždy vyjde úžasne a chutne.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.