streda, augusta 24

zemiakové Soufflé


Zemiaky majú mnohé využitia a jedním z tých zaujímavých je pre mňa toto zemiakovo-syrové soufflé (nákyp, ak by ste trvali na preklade). Boli vynikajúce a tieto zemiaky sú jedným z tých receptov, ktorými sa môže človek pochváliť - majú fešný francúzky názov a robia sa v týchto skvelých mištičkách ale vyzerajú oveľa zložitejšie než v skutočnosti sú.



Prvým krokom jsú uvarené a ošúpané zemiaky.


K nim sa pridá postrúhaný syr (množstvo primerané vašej chuti a množstvu zemiakov).


Do toho sa dá soľ, nasekaná pažítka a žĺtka.


A mlieko.


Do tejto zmesi sa potom jemne a po častiach vmiešajú vyšľahané bielka - tie mu dávajú tú ľahkosť.



Na vrch môžete dať syr - vytvorí hore krustu, len dajte pozor aby nezhnedol až príliš.


Podáva sa najlepšie ešte teplé. Priamo z rúry sú čerstvo nadýchnuté ale po pár minútach plasknú - ako každé soufflé. 


Prajem dobrú chuť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.