utorok, februára 9

k.r.u.h


 Je niečo tradičnejšie a chutnejšie než cestoviny s rajčinovou omáčkou a syrom?

A je niečo úžasnejšie než spraviť z nich lahodnú tortu, ktorá vyzerá neskutočne na zjedenie?


Nápad takto doslova vystavanej torty neprišiel odo mňa. Bola to jedna z tých inšpirácií pôsobivým obrázkom, ktorého autora aj stránku človek rýchlo zabudne ale tá prevratná myšlienka zostáva a hlodá myseľ dokiaľ sa jej nepoddáte.

Torta nie je najjednoduchšia čo sa týka uskutočnenia ale naopak ľahká čo sa týka surovín. Nič exotické. Nič náročné. Skôr taká krásna klasika v novom kabáte.

Na recept som nezvolila penne ako bolo pôvodne. Zvolila som namiesto toho ideálne rogatoni, keďže nie sú na koncoch špicaté a majú oveľa viac priestoru na náplň a napriek ich miernemu zahnutiu si stále myslím, že sú lepšou voľbou.

Využila som takmer celú balík a pekne ho predvarila, aby sa roztiahli ale po upečení držali tvar.


Syr som zvolila dva druhy a samozrejme ho nemohla len nastrúhať dovnútra.


 Spravila som "svoju" klasickú, jednoduchú omáčku - rozpustila nastrúhaný syr v mlieko.
Vážne na tom nie je nič špeciálneho ani ďalšieho. Treba len trochu trpezlivosti.
Omáčka pochopiteľne preto aby som ju mohla naliať do vnútra.

  

Cestoviny som potom trochu pracne =D stavala. Bola to šmykľavá záležitosť a nemyslím, že za to mohli tie kúsky kokosového oleja. Pomáhala som si tými ležatými aby držali tie čo som už postavila.


A postupne sa mi podarilo


Pekne ich zrovnať. Doslova.


 Potom prišla na radu omáčka a rajčinový pretlak.


A slabá polhodinka v rúre.


 Neviem či som jediná ale tento efekt jednoducho žerem.

Sme navyknutý, že veci sú istým spôsobom a stačí len drobná zmena a aj cestoviny dokážu mať iný lesk a hneď ich vidíme v inom svetle aj keď sa nič nezmenilo.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.