sobota, júna 6

Keď vás ani gravitácia nepritiahne ...


Don't. Ever. Peek.



Netreba veľa aby ma kniha zaujala. Dobrá obálka na začiatok. Ak nie tak potom dobrá anotácia. Ak ani to nie, spokojím sa aj s jednou skvelou recenziou.

Gravity malo všetko výšše uvedené a bola som pred čítaním napnutá ako struna.

Ale neskôr, som je už ani nechcela dať vlastnú recenziu ...

 Toto nebude ani tak recenzia. Možno ani mini-recnzia? Bude to taký môj výpočet čo som čakala od CELEJ série a čoho som sa nedočkala. Pozrite - "dočítala" som ju. Ale tak preskačne a zo zvedavosti. Prečo? No o tom vám teraz rozpoviem ...

-------------

Asi najviac ma dostali tie tri slovíčka.

Don't. Ever. Peek.

Úplne som sa tetelila vzrušením. Ale céle to bolo zle. Aj moja očakávaná časť kedy hrdinka nakukla.

Ari je (ok, tu som sa zrazu zasekla =D) nevinné a tvrdé dievča. Bolo mi jej ľúto, pretože jej otec ju tvrdo viedol byť tým kým ju chce mať a ona sa snažila svedomito plnila jeho priania.

Lenže potom otvorí oči, nájde nad sebou pekného chalana (zo svojej školy prosím pekne) a veštko ide jak se vraví do kopru. Zrazu "zradí" vlastnú rasu. Samozrejme pre dobro celej planéty ale AJ TAK. Aspoň sa snaž vyzerať, že to bolo ťažké rozhodnutie lebo to čo si ukázala mi prišlo veľmi chabé. A keď to opakuješ znovu, napriek všelijakým upozorneniam ...

Ok, tak si mala pravdu a niečo nebolo s kostolným poriadkom ale neučili ju byť oporou ľudstva? A ona sa namiesto toho nielen spriahne s mimozemšťantmi odkloní od svojej role budúcej veliteľky ale aj ... sorry, to by bol spoiler ...

A ten jej dohodnutý manžel ... Čo majú post-apo s tými dohodnutými manželstvami? To si všetci myslia, že to je naša budúcnosť? Každopádne bolo jasné, že s ním neskončí. Prosím vás, veď ani nie je uvedený na GR v postavách. Je tam len Jacskon a ona. Netreba génia dať si jedna a jedna dokopy ...

Tá baba na G - tej mi bolo ľúto. Je to BFF ako inak, jedna z mála postáv s osobnosťou v celej sériií tak ako to už tradične býva. Tá sa mi ale aspoň páčila.

Na hlavnej hrdinke mi asi nesedelo aj to, že sa snažila byť a chovať ako tvrďák silou mocou len aby sa potom rúcala ako padavka. Našťastie akcie alebo aspoň diania tu bolo dosť takže nepresedeli sme všetko v jazierku ľutosti.

Jackson bol tradične dokonalý až potom v ďalšom dieli sa z neho stáva miestami zúrivý maniak aby sme nevideli len ako je úžasný veliteľ a priateľ a neviem čo ešte a nadobudol aj "ľudskú" stránku. Mimozemšťan jeden ...


Najviac mi na celej sérií vadili práve oni. Mimozemšťania.

Ako super vyspelá rasa? No to iste! Sotva sa líšili od ľudí. Len boli akože mierumilovnejší a mali akože iné zloženie ale celé to mali ak nie logické tak potom world-biulding chyby pretože takto sa ja nadradennú rasu nepredstavujem. Pre mňa to boli len ľudia v ružovej a to naviac divnej ružovej.


------------------

Séria ma teda sklamala aj keď by to iste mohlo byť aj horšie.

A očividne som v menšine takže ak chcete vidieť veci z opačnej perspektívy, skúste tuto známu Lyn Von Nightlight.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.