sobota, júna 6

Ilona a Chainani

10561549
 
-------------------------------------------
16248113



Po jednej negatívnej recenzii som sa rozhodla dať dokopy dve pozitívne. Ani nie preto, že si samostatne slávu nezaslúžia. Ide o to, že Ilonu Andrews považujem JA, čo si nevie vybrať obľúbeného autora, vo veľkej úcte a obľube takže samo sebou ide, že je ÚŽASNÁ a brilantná takže k tomu len krátko. Soman by zase vyžadovala celú vedeckú štúdiu, pretože sama mám v tom ešte trochu chaos, v tom myslím, že dobrom zmysle slova.



Ilona a Andrews. Manželský pár. Spolu píšu knihy a zatiaľ žiadna od nich nebola ani najväčím sklamaním a čím ďalej idem tým viac dychberúce ich knihy pre mňa sú.

V poslednej dobe som čítala tri knihy. Fate's Edge, Steel's Edge a Night Shifts (poviedka).

Steel's edge ... hĺbka, akcia, humor, láska ... ach, slová mi dochádzajú pretože to bola kniha na ktorú ešte dlho nezabudnem a to sa mne, bookaholikovi stáva len málokedy.

No a Night Shifts? Zo sveta Kate? S Jimom a Dalí? Takmer som umrela od šťastia ...

Takže, hm, hmmm, všetko potrebné fangirlovanie som povedala a môžeme ísť ďalej =D.

-----------------

 'Two towers like twin heads
One for the pure,
One for the wicked.
Try to escape you’ll always fail
The only way out is
Through a fairy tale...'

TSfGaE som šancu dala a neoslovilo ma. Skúsila som a nešlo to. Nada. Zip. Nič. Ale potom som čítala nadšené recenzie a hovorila si tak, že predsa len by som sa mohla pokúsiť dostať cez počiatočný odpor do stredu rieky a užiť si to.

Šancu som dostala prekvapivo keď všetko ostatné zmizlo a táto knížka bola doslova jediná po ruke.

Ako ja som úpela nad tou Sophie ... Hrôza to s ňou je aj bola. Asi najotravnejšia hrdinka pre mňa aspoň za tento rok, možno aj minulý. A Agáta o nič lepšie. A princ Krasoň, teda Tedros? Tiež žiadna sláva.

A viete čo? Presne v tom to tkvie.

Soman nám predstavuje rozprávku akú ste ešte nevideli a predstavuje vám všetky rozprávky lenže z úplne iného pohľadu. Je to akoby malá vedecká štúdia na tému rozprávky a čitateľa každá nová informácia nesmierne fascinuje. Mňa teda určite zaujali.

Na úrovni aj čo sa týka toho vzťahu - všetko pekne rozprávkové aj keď niektoré scény najkrajšie neboli. Takže fanušíkovia steaming a hot a inak teplotne na úrovne romancí sa nemajú moc na čo tešiť lebo chémia je nulová. Zato však nenájdeme žiadnu lásku na prvý pohľad. Nie lásku, Lásku. Čo by to bola škola bez "crushov" keď chalani sú samí princovia?

Veľmi zaujímvý pohľad na rozprávky, komplexný a skvele rozpracovaný. Navyše nikdy neviete na čom ste. V druhej polovici knihy určite. Všetko sa mení, ľudia najviac a sto krát určite zmeníte svojho favorita spomedzi postáv. Zaujímavé vedľajšie postavy. Ako aj celá zápletka a každá strana má pre vás niečo nového.

Takže napriek mojej obrovskej frustrácií hlboko smekám klobúk pred tým spisovateľským umením, ktoré miestami pôsobilo ako jeden veľký guláš a vyvrcholila epicky.

Povedala by som vám aj ako sa teším na druhú časť ale nejdem ju práve teraz čítať. Tretia totiž nie je dokončená tak asi počkám. Ak sa teda dostanete cez to, že vaša princezná je najpovrchnejšia, pokrytecká falošnica a vaša sebaľutujúca, nesmelá gotička chce žiť ako vyvrheľ a princ je krásny až oči prechádzajú a on to dobre vie ... Ak prijemete tú divnosť.

Potom vám to všetkými desiatimi odporúčam vyskúšať.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.