streda, mája 6

Sydney Croft

2318136

Spolupráca je pre mňa ako spisovateľku nepredstaviteľný, nesmierne pokúšajúci prospekt. Mám rada veci po svojom a predsa, skombinovať dva rôzne štýli písania - čo lepšie môže byť?

Sydney Croft je pseudonym pre takúto spoluprácu. O Larrisse som už počula, myslím aj čítala jej knihy. Stephanie má očividne podobný žáner kníh no spolu vytvorili jednu veľmi dobrú sériu ACRO, o ktorej čítaní vám teraz poviem viac.



Možno viete, možno nie, mám 18 a práve sa mi blížia nielen ústne maturity ale aj jeden ťažký TSP - test studijních předpokladů a tak sa už istú dobu snažím study hard.

Mala som oddych od kníh, dokiaľ som si nepovedal, ok, je čas aj si niečo prečítať a za deň som zlúskala úžasnú, vtipnú (predvídateľnú) ale skvelú Avery Shaw a jej experiment.

O niekoľko dní zase prišiel čaš, dať môjmu mentálnemu zdraviu ďalšiu injekciu a akosi mi zrak padol na akúsi sériu, o ktorej som nevedela nič iné len jej názov (a ten mi napovedal, že to bude kľudný no-brainer s veľa postelových alebo iných intercourses). Nechcela som si začínať sériu a tieto vyzerali fungovať aj samostatne a tak som šla na to.

Prvý dojem bol prekvapenie a "to som si myslela".

Prekvapenie z toho, že séria je paranormálna a naplnenie očakávaní prišlo z toho prenapätia žhavého napätia všade kam sa len pozrete.

ACRO je ako taký chameleón, o ktorom ani neviete čo si z neho vyvodiť. Na jednej strane tu máte dvoch ľudí, z ktorých jeden má absolútne NUTKANIE - NUTNOSŤ spať s niekým, kvôli svojim nadprirodzeným silám, pretože ak nie tak sa zblázni. Na druhej strane je tu krásna, premyslená a prekvitajúca, zložitá zbierka X-menov čo by vedeli zničiť pár rozvinutých štátov a zachrániť niekoľko svetadielov v priebehu týždňa.

Niekedy sa nedalo pohliadnuť za tú opnu červenej, niekedy to bolo all-business a riešila sa tam hlavne záchrana sveta a ľudských životov. Nikde to výstižne nazvali, že je to ako keď X-man zmutujete s erotikou. Je tam veľa hormónov a emociálneho napätia no zároveň sú tam super schopnosti, super technika a super tajné misie.

Navyše tam nájdete aj také veci ako čarodejnica či tvaromenič. Aj keď len málo.

Takže zatiaľ čo som ja hľadala ľahké čítanie, mňa si našlo Akro a momentálne som prečítala už všetkých šesť dielov. Toľko k "nedať sa zatiahnuť" ...

Párov je tam hneď niekoľko. Každá kniha rieši aspoň jeden nový pár no sú to aspoň dva páry čo prestupujú celú sériu a neskôr môžeme aj staršie páry vidieť potulovať sa okolo prípadne pomáhať. To isté by sa dalo povedať o akcii. Každá kniha má svoju zápletku no tá konečná sa úplne vyrieši až úplne nakoniec.

Celé je to písaný v tretej osobe ale zdá sa to ako v prvej keďže sa to vždy berie z pohľadu jedného konkrétneho človeka.

Originalita sa ťažko hodnotí. Na jednu stranu je tu kopa típkov s kopou ťažkej minulosti a hlavne vražednýmis chopnosťami zo zbraňami a každý padá do všeobecného vzorca 'z misie láska na život'. Každý je jedinečný no trošku to splýva. Ale nenudila som sa a rôzne zvraty vedeli prekvapiť. Schopnosti sami o sebe boli tradičné no aj menej tradičné. ACRO mal zaujímavú hlavnú základňu. Vedlajších postáv bolo pomalu a väčšinou boli vedľajšie postavy len iné hlavné postavy na čo som sa však nemohla sťažovať, hlavne keď na konci som mala problém priradiť mená k charakteru.

Najlepšia postava bola pre mňa Oz a to najviac svojou šialenosťou. Dev bol dobrý čo sa týka charakterových kvalít a ACRO viedol úžasne ale Oz, aj keď nebol všade a stále, ma zaujal najviac.

Jediné čo mi zostáva je povedať, že sériu odporúčam skúsiť s očakávaniami na nekomplikovanú zábavu.

3,5 mačičky

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.