utorok, mája 26

L ako odchádzanie


Tieto dve básničky som stvorila na úplne poslednej hodine. Úplne poslednej hodine strednej školy. Sú dve a mali by vyjadrovať a celé sa točiť práve okolo témy odchádzania. Najprv som skúsila v angličtine, keď som mala pocit, že to nevyšlo, začala som aj v slovenčine. A už som ich chcela založiť do dokumentu a nechať tak ale ... niečo ma zastavilo.




Melancholy


Leaving, being left.

To leave as a theft.

Walk out, slam the door,

Sneak off, say no more.


There are thousand ways of leaving,

with roar or silent weeping.

Every kind there is to choose,

leaving is much needed noose,

that cut things into two halves,

sense of hope too very false ...


I was leaving yesterday,

like a boat out of the bay,

floating to dangerous waters,

no wonder I forgot floaters,

seeing the horizont closing in,

surety slowly growing thin ...


Maybe I dived too soon,

was staring at the moon

didn'see where I stepped,

should have probably fled.


Memories drowned

in the shady dawn.

All I have left,

is the melancholy ...


---====----=====-----====-----


Útek je marný ...


Prirodzený ako kafetérie

je odchod a zmena scenérie.

Nie vždy je z toho človek nadšený,

útek je marný až bezcenný.

odísť však od veci hotovej,

je nutné ako ostrosť sekery katovej.


Ja som svoj odchod necítila,

keď všetko vyzeralo tak bežne,

dúfam, že som to aspoň precítila

a objala svoj odchod nežne.


Čaká ma predsa niečo lepšie

aj napriek silným pochybám

verím, že odchod privlečie

novotu, ktorú stále objímam.


Lúčim sa bez slz no úprimne,

spomínajte na mňa ...

odíďte ...

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.