utorok, apríla 28

Frittata! Značka: vhoď čo len chceš




Browsovala som kníhkupectvom. Ani nie po knihu, ako pre pekné obrázky a možno aj tip na večeru. S úsmevom otvoorím Jamieho minutky a listujem, listujem. Zaujme ma niečo čo sa volá frittata - len cuketa a vajíčka, presne čo som potrebovala. Na druhý deň browsujem na nete. Recept mal dosť rôznych korenín. No namiesto toho zistím, že frittata je klasické jedlo s určitou typickou formou prípravy a tu zbadám tie čarovné slová - frittata je, prafrázujem - vhoď si čo chceš.

Čiže je len na vás, čo si okrem základného postupu namiešate do tej svojej VY.



Základ frittaty spočíva vo vajíčku, veľa dobre okoreneného vajíčka.



Môžete tam dať akékoľvek korenie. Ja som dala len čierne a soľ, pretože svoje bylinky som dala na zeleninu.

V zelenine spočíva moja kombinácia.


Opražila som na sucho baklažán, cuketu a sušené rajčiny (čo najmenšie kúsky).


Pridala korenie a trošku oleja.


Pridala rajčiny a uvarené špagety (aby som si nemusela zháňať pečivo navyše).


pridala čerstvú bazalku.


Zaliala rozmiešaným vajíčkom a položila na vrch plátky mozarely.


Dôležitým krokom je zapiecť to v rúre a správna konzistencia je vraj, keď nie je úplne upečená čo sa rovná vysušená ale stále skoby tancuje =D.


Z vrchu fešná, zo spodu divná, frittata bola skutočnou pochúťkou.



Odporúčam vyskúšať!


---------------------------------------------
eng

For those who for some reason want my kind of frtittata - here it is. Chop eggplant an zucchini with dried tomatoes. When fried and brown, season with whatever you want. Add tomatoes and cooked spagheti. Sprinkle with freash basil leaves. Add and mix eggs into the whole mass, then top with circles of mozzarela. Cook in oven for at least five minutes, until it is ready but still gooey - that´s the right time to eat it.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.