nedeľa, marca 8

Zhrnutie Chutných Tipov

 A tak sa stalo, že som príšerne pozadu s receptami a tak prichádza ďalší príspevok plný rôznych receptov, ktoré nepotrebujú vlastné traktáty no stále vás môžu inšpirovať.


 Ryža v mlieku.


Maminin zdravý obed.


 Zapekané cestoviny.


Magi Nápady Vegetariánske, trochu inak a ešte  lepšie.


Nečakane chutná a rýchla studená tortilla. Díky ségra =D.


Ryžu v mlieku poznáte asi všetci - uvariť ryžu, priliať mlieko a s cukrom a nejakým grankom máme ľahkú večeru.

Ja som sa inšpirovala ryžovým nákypom a k svojím jednotvárnym ryžovým zrniečkam pridala žĺtko, cukor a vanilkový cukor. Navyše tam môžete pridať ovocie - ja som si dala banán.
 
 Ak vám to neznie tak lákavo, vedzte, že rovnaká kombinácia ide do ryžového nákypu. Ja osobne hrozne rada vylyzujem misu. Preto vlastne tento nápad vznikol.



Tieto gulky odkukala mamička z programu o varení pre deti =D. Takže level obtiažnosti je vážne nízky. Stačí zmiečať rôznu zeleniu (cibuľa, mrkva, špenát ...) a do toho pridať vajíčka a ovsené vločky. K tomu sme si dávali syr a olivy takto pekne na špajdličke.



Občas si aj ja rada zapodvádzam a zoberem nejaké to "insta" jedlo. Jedno z tých ktoré vlatne mám rada sú magi cestoviny ale niekedy je pre mňa ťažké riadiť sa aj podľa toho receptu a tak to robím podľa vlatných pravidiel. Toto nie je po prvé no toto sa skutočne podarilo.

Opražila som brokolicu a bazalkové tofu, obe potom dostanu úžasnú chuť akú v surovom stave nemajú. Samozrejme troška soli.

Zaťial som si zaliala do nádoby vriacou vodou cestoviny nech sa uvoľnia. Chcela som ich al dente, viete, uvarené no stále veľmi pevné a v tomto stave som ich dala na panvicu (musela som zameniť za väčšiu pretože toho bolo strašne veľa (stále to ale boli len 3 porcie - všetko sme to zjedli len ja a súrodenci).

Na to prišlo pribalené korenie a nakrájané rajčiny.

Teraz ide miešanie. Pridala som trochu vody, nech sa korenie lepšie prenáša a pomaly to úplne zmixovala a každý dostal rovný diel. Rajčiny som nechcela mať rovarené, chcela som ich trochu teplejšie a aby si zachovali chrumkavosť. Nevarila som to dlho, hlavné je aby ste to zmiešali.


Výsledok bol nadmieru chutný čo dokazuje, že každý z nás si dal, napriek tomu ako rozdielne máme chute.


Sestrička v poslednom čase rada hľadá zdravé jedlá a jedného dňa domov priniesla tortilu, šalát, rajčiny a mäso. Spočiatku sa zdalo že mi je to naniš pretože bez mäsa to predsa len nebolo ono no ja som sa zamyslela a spravila niečo ešte lepšie.

Nakrájala som šalát aj rajčiny, pridala syr a potom dochucovala. To bola tá najdôležitejšia časť. Použila som korenie na pizzu, olivový olej, citrónovú šťavu a pridala kúsky usušených jabĺk aby vyvýžala svojou sladkosťou citrón.


Cesnak som dala až do druhej várky.

Zabaliť môžete ľubovolne, je sa to ľahko.

Jediné na čo upozorním je, že z toho môže kvapkať šťava =D.


Posledný tip je na tiramisu. Okrem úžasného receptu som spravila aj úžasnú čokoládovú pennu, presne tým istým postupom. Všetko som rozdelila na polku a jednu som dala k žĺtkom a druhú k rozpotenej čokoláde. Bol to experiment takže kľudne dajte celé mascarpone, šľahačku aj bielka do každého.

A novinka aj bola že som to všetko dala do pohárov a nie ako tortu a jedna z piškót nemala kávu ale čokoládu na sebe.


Tak to je na dnes všetko. Dúfam, že som týmto trochu vynahradila minulú neprítomnosť a že sa vám rceepty páčili a inšpirovali vás!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.