utorok, marca 3

Sherrilyn Kenyon







Ách Sher ...

Ty spisovateľská hviezda jasná, ty romantička čo zbožňuje zbrane a krv, ty kreatívna, úspešná, dlhoročná a statočná ...

Ach ...


Vyjadriť môj postoj k tejto osobe (teda skôr k jej knihám, keďže ju skutočne nepoznám) je záležitosťou nie na pár sekúnd a nevedela by som ju len tak strčiť s ostatnými na pár riadkov.

S Sher som sa po prvý krát stretla, čo je veľmi vtipné vzhľadom na množstvo a kvalitu jej kníh, v tescu. A môj prvý príbeh patril Wrenovi a Maggie. Bolo to zaujímavé čítanie, užila som si ho no nebolo to obdobie zrovna plné informácií a po prečítaní knihy som nešla hneď na GR hľadať ďalšie.

Ak si dobre pamätám, druhý stret bol pred dovolenkou. Ani neviem ako, šla som do kníhkupectva a napriek klišé obálka dala na anotáciu. Tu mi prišli Grace s Julianom a Sunny s Talonom. Aspoň myslím, že to boli oni =D.

Kniha ma obe zaujali ale myslím, že niečo mi nešlo z hlavy. Uvedomila som si, že sú od tej istej autorky až neskôr, prečo, to neviem. Každopádne to bolo pekné a séria sa mi páčila. (Acheron bol číslo jedna ma mojom zozname naj hrdinov celého knižného sveta =D).

Ďalšia fáza prišla po objavení Super Fan Preklad blogu. Bola som z celých tých možností a celej myšlienky na "nelegálne" knihy ešte mierne vykukaná ale knihy boli úžasné a ja som čítala.

A čítala.

A čítala.

A totálne ako hovoria angličania, fell in love.

 Som skúsenejšia teraz, viem lepšie a objektívnejšie niektoré veci zhodnotiť a myslím, že autorka dokáže napísať len určitý počet druhov hrdinov a hlavne v romantických vzťahoch sa musí jednoducho opakovať, len trochu novšie, žiarivejšie a kvalitnejšie.

Sher ma nadchla a jej talent, schopnosť napísať toľko kníh s úžasným námetom ohromila. Všetky jej knihy, hlavne tie paranormálne sú rovnaké.

Istý super sexi muž mal príšernú minulosť a je úplne osamotený, až na pár svojich "bratov" a priateľov, ktorý by zaňho položili život, len aby stretol ženu a stala sa z neho úplná teenagerka s všade-okolo-lietajúcimi hormónmi a aby sa títo dvaja cez všetky vraj neprekonateľné bariéry zasľúbili jeden druhému.A po celý ten čas sa buď rozoberá jeho minulosť (tu si predstavte dlhé monológy o jeho príšernom detstve a to v živých farbách) alebo sa rozplýva nad tým ako ho tá konkrétna dáma úplne zmenila a ako je jediná čo kedy sa k nemu správala tak úžasne. A medzi tým sú samozrejme jej povestné, veľmi vtipné dialógy medzi úž spomínanými postavami čo sú síce úplný vrahovia a zabijáci a úplne sa z nich parí badassness ale v súkromí si navzájom vyznávajú lásku a keď príde na krájanie chleba nezabijú svojho vlastného najatého vraha.

Nemyslite si, že to je urážka. Sher je napriek akýmkoľvek chbičkám génius. Slovami Judit ...

Zápletka ako z červenej knižnice: Dá sa povedať, že celý pseudoprvý diel tejto série - Fantasy Lover (ako vidíte, už aj ten samotný názov), je jeden veľký červenoknižnicový fľak. Dokonca už aj samotná zápletka je o tom, že jedna ženská nájde knihu s nahatým sexošom na obálke a nejako sa jej podarí vyvolať ho z knihy medzi živých a zistí, že je to staroveký generál zakliaty do knihy, ktorého vyslobodí len pravá láska. No uznajte. Táto autorka sa očividne ani len nepokúša presvedčiť niekoho, že nepíše trápnu romantiku. 
Upgrade: Teda až do chvíle, než si prečítate druhú knihu a tretiu a štvrtu a odrazu ste ponorení do takého namakaného sveta, že ešte aj Rowlingová by opisovala cez rameno, keby že je to písomka. Fakt. Akože všetky tie na prvý pohľad prázdne hlavy a hordy svalov hlavných hrdinov sú vlastne chlapi, ktorí v minulosti umreli takou otrasnou a nezaslúženou smrťou že to ani G.R.R.Martin také nevymyslí a dostali druhú šancu ako lovci hnusných zvrátených perverzných duší. 
Práve som sa rozhodla, že si idem dať re-reading. Bye.
 Celkvo má autorka veľa čo ponúknuť a to rôznym žánrom a ľuďom. Má svoje historické série pod pseudonymom, mierne sci-fi sériu Liga, siahodlhú sériu s poprepletanou mytológiu, s meničmi, bohmi, oneroi aj všetkým, s názvom Temný lovci atď.

Isté, je, ak ste o nej ešte nepočuli, je čas sa na to vrhnúť a nájsť si svoj vlastný kúsok Kenyon k obdivovaniu. Stojí to za to ...

(P.S: "recenzia" je na margo môjho posledného čítania - Born of Fury, s Son of no one čakajúcem na kindli)

Born of Fury (Sherrilyn Kenyon)
Monday, March 2, 2015

+ “She’s a Quiakides. She’ll have to make a first kill at some point. Why not keep it in the family? Hell, it might even make Hauk’s day if she shoots Darice.”


+ Syn glanced to Nykyrian before he answered. “It’s time for our favorite How Screwed Are You report.”

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.