utorok, februára 17

Choco-čoko choláč na vylepšenie




Bolo nebolo, chcela som spraviť koláč no ako vždy som nenašla roecept, ktorý by mi úplne vyhovoval a sa mi páčil a tak som si vytvorila vlastný. Vyšiel v poriadku. Z určitého hľadiska je to úplne zdravý, chutný koláč lenže viem si ho predstaviť aj oveľa lepší a na konci vám aj poviem, ako ho môžete vylepšiť.

Poďme ale najskôr k tomu ako som ho spravila.

 Najprv som si spravila za dve várky roztopenej čokolády.

Veľkú časť tesco 150 g čokošky horkej som rozpustila z maslom Herou.


Tú som dala do nádoby a zvyšok čokolády a ďalší 150 g balíček som rozpustila na miernom ohni aj s maslom aj mliekom 


a nechala som chladnúť v hrnci.


K čokoláde som pridala roztopené maslo a 4 vajíčka a mlieko a smotanu. 


Zamiešala som


a pridala preosianím kakao.


Pridala som prášok do pečiva.


Vanilku


za špičku noža (došiel nám van. cukor s pravou vanilkou)


A cukor.


Potom som striedavo pridávala múku a mlieko dokiaľ som nesiahla požadovanej konzistencie a množstva.


Vyliala som do vyloženej formy. 




 Dala piecť.

(tu nastal ten problém pretože toho bolo veľa a pieklo sa to dlho a tak to radšej v dvoch nádobách pečte)


Tavtedy som si vymiešala šľahačku s cukrom.




Hotový korpus som chladila 


aj tým, že som ho prekrojila na tri časti.


lebo dve sa mi zdalo málo


A každú potrela 


po celom čokoládou


Výslednú masu


som všade potrela šľahačkou lebo sa mi páčil ten kontrast.

(to hore je čokoláda zo striekačky na syrup)


A keď som ju potom zavraždila,


naservírovala som ju ostatným


aj keď bola ešte teplá


A tiekla z nej krv.

ok, je to len ríbezľový džem



K tým vylepšeniam:

torta bola uspokojivo čokoládová až príjemne sladká ale jednoliata a stále a všade hutná takže by som ju objemovo preťela na poli a okrem čokolády tam dala poriadnu vrstvu toho kyslého džemu a na vrch by som dala buď čokoládu so šľahačkou alebo čokoládu s mascarpone a šľahačkou a vyšľahaným bielkom alebo len šľahačku s mascarpone s vyšľahaným bielkom a možno s trochou vanilkového cukru

Takže z pôvodne geniálneho nápadu je opäť len jeden veľký ideál k inšpirovaniu sa no verím, že si s tým poradíte.

Veľa šťastia!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.