nedeľa, januára 4

Foreplay - Sophie Jordan


Hrdinka jedináčik, bez rodičov, študuje na prestížnej škole, vo voľnom čase stráži deti a jej veľkým snom je mať šťastnú rodinu ako z pohľadnice. Či presnejšie, presne takú akú má jej najlepšia kamarátka Lily. Plán je jasný - prinútiť jej brata, pána.Dokonalého aby sa do nej zaľúbil.

Háčik?

Reece.


Vo svojej podstate nie som až taká náročná čitateľka. Pamätám si časi keď som hltala každú čo i len trošku dobrú knihu a doteraz v nude či nečase pozerám okolo a nasávam písmená okolo seba. Od únikového plánu pri požiare po letáčiky.

A práve preto je pre mňa ťažké hodnotiť knihy objektívne a z nadhľadom. Hej, tát kniha bola fajn, chápem asi o čo autorke šlo, nápad nebol zlý a postavy sa mi páčili. Tri hviezdičky. Kútiky úst bolia od smiechu, nakopať hlavnú hrdinku nech sa spamätá a ten chlap je príliš dokonalý. Nič svetoborné. Užila som si to. Tri hviezdičky.

Lenže tieto tri hviezdičky sú tak odlišné. Nedávno som čítala Stepbrother Dearest a nebola to zlá kniha ALE až v´daka knihám ako je Foreplay si uvedomím, že nejde len o to aby bola kniha dobrá, ide o to aby zaujala práve MŇA.

Takže poďme pekne od začiatku.

Pepper je sladká, milá, snaživá a súcitná 19-stka čo študuje psychológiu a kvôli jej minulosti kedy jej po 4 rokoch, ktoré si nepamätá, matka závisláčka urobila traumu na doživotie. Nasledujúce roky s babkou neboli tak zlé no aj tak sa skôr starala ona o ňu, kvôli všetkým jej chorobám a veku.

Ale na strednej škole má Pepper priateľku. Najlepšiu kamarátku Lily. Tá ju pozve k sebe domov a Pepper sa ako 12-ročná beznádejne zamiluje nielen do neznámej domáckej atmosféry normálnej funkčnej rodiny ale aj do je vstupenky do tohto sveta šťastia - jej brata Huntera.

17254035

Asi je vám aj nám jasné, že Hunter je pre Lily akýmsi ideálom a nevidí ho jasne (inak by tu predsa nešlo o žiadneho ďalšieho chalana) no Hunter bol sympatický.

Teraz je Pepper, neistá a bez vzťahov na vysokej škole s Hunterom. Nevída ho denne ani bežne. No keď jej jeho sestra Lily zavolá o rozchode, Pepper vie čo chce a ide si za tím.

Aby som však použila frázu z anotácie

Je však to čo chce to čo naozaj potrebuje?

Pepper má našťastie dve super kamarátky a spolu vyhútajú, že na to aby konečne dostala Huntera potrebuje jediné - lekcie v zvádzaní. A tak ju nastroja do sexi odevov a idúc podľa povesti navštívia bar so sukničkárom, ktorý by ju mal do umenia predohry (foreplay) zasvätiť.

Problém/zvrat nastváva keď v bare uvidí nikho iného než potetovaného na zbláznenie sexi cudzinca čo jej v predošlý deň pomohol opraviť auto.

Reece, viete, to nie je len odmeraný chalan s piercingom. V knihe si ma získal. Prosto a jednoducho. Aj keby je to klišé. Aj keby to majú všade. Reece má proste svoje bad boy imidž no vidíme ho ako sa hrá s malými dievčatami, ktoré Papper stráži, ako pomôže susedom a dáme v núdzi.

Ako pristúpi na hru Pepper a ...

Kolotoč sa môže začať.


Zaradila by som to do žánru Ne Adult - ona má 19 a on 23. A aj keď je súčasťou série, každý diel sa môže čítať samostatne. A len tak mimochodom - čítali ste sériu draki? Viete, tú s Jacindou, divnými drakmi ... Novinka - toto je kniha od tej istej autorky. Kto by to povedal? Ale vážne. Kto by to povedal?!

Toto je kniha, ktorú som nechcela položiť z rúk kvôli ktorej som nielenže šla neskoror spať ale sa mi ťažko zaspávalo. Tá chémia medzi hlavnými postavami, obe dosť zaujímavé aby ma netrápilo keď sa medzi nimi niečo pokazí alebo ak jeden z nich spraví chybu. Proste čítam dokým sa pri udobrovaní neroztopím.

Koniec bol nie až tak klasický ale nič tak svetoborného.

Ako som však napísala, toto síce bola jedna strhujúca jazda bez bezodnej hĺbky, s hrdinmi čo majú oba svoje temné tiene minulosti a bojujú s príťažlivosťou - aj tak som si ju nesmierne užila a dávam 4 mačičky.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.