piatok, decembra 19

Vianočné Crinkle




 Napriek všetkej mojej geniálnosti si za pečivo akým su tieto krásne Čokoládové Crinkles (vrásky) nemôžem pripísať zásluhy. Recept som našla na u Ywett, tam nájdete aj presné mieri a jej kompletný recept - postup aj s fotkami. Kto by rád moju verziu, nech sa páči čítajte ďalej.

Na čokoládové Crinkles potrebujeme:

čokoládu
maslo
.
vajíčka
cukor
.
múku
prášok do pečiva
vanilkovú arómu/esenciu

Postup:

 Najprv vymiešame 2 vajíčka s cukrom


Do penista, postupne pridávame ďalší cukor.


Potom pridáme vlažnú, roztopenú čokoládu s maslom.


Pridáme prášok do pečiva prípadne ako ja, sódu bikarbónu a vanilkovú arómu. Kto chce kľudne dajte trochu vanilkového lusku alebo len vanilkový cukor.


Potom príde múka.


Ja som to mala na dve etapy - šľahač a potom zbytok som tam vmiešala


Cesto by malo byť v tejto fáze hladké, už napohľad takmer hodvábne no lepkavé a nepevné.

Na spracovanie cesto ho dajte do potravinárskej fólie a dajte buď do chladničky na 3 hodiny alebo do mrazničky na pol hodinu.

Odkrojte si pásik. Chvíľu pogúľajte do guličky - aj ke´d su trolinku lepivé, mali by byť ľahko tvarovateľné a držať tvar - ak sa vám to náhodou nedarí, musíte to zase vrátiť do mrazničky/chladničky. 



Potom som si pripravila takéto dve malé mištičky, dala trochu cukru a krásne mi tam vyšlo poobaľovať všetky guľky.


Najprv kryštálový.


Potom pokrúžte miskou a zo všetkých strán ho obaľte aj v práškovom.

Tento je podľa mňa o niečo dôležitejší než práškový tak tento radšej nevynechávajte.


Na pečiaci papier


A po takých 10-15 minútkach v trúbe na 170°C máte takéto krásne "zasnežené" guličky.


Mne vyšlo 23 kusov - moje však boli asi o niečo väčšie než pôvodné. Veľkosť si podľa mňa môžete zvoliť sami, potom ich len v trúbe nechajte primeraný čas.


A potom už len mňamovať.

=) Dobrú chuť! =)



Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.