nedeľa, decembra 14

Cinder & Ella - Kelly Oram

Sú knihy a sú Knihy. Sú knihy, pri ktorých sa zamýšľam nad svojim hodnotiacim systémom, kedy ani mne slová skutočne nestačia, kedy mám pocit, že svet je úžasné miesto, kedy sa motýliky v bruchu búria a emócie nezastavíte. Určite viete kam týmto úvodom mierim ...

Áno, skutočne netuším čo napíšem. Ja ... fakt neviem ako dokážem vyjadriť ten úžasný zážitok aký som práve prežila vďaka jednej obyčajnej, takmer neznámej knihe.

Nie, nechystám sa tu hrať na favoritov, roztopiť sa na kašu, zblázniť sa od šťastia - no ak táto kniha nie je knižný vrchol, tak má teda k tomu riadne blízko.

...

For a word-addict, it´s always hard to write when being speechless. As a writer, as a word-lover and book fan - as a fan of Cinder & Ella, it is especially hard for me to try to write down my feelings and my opinion, whilst I want to express how much I liked it. But you now how it goes. If you don´t try ...



Fú, ťažká časť je za nami kedy musím strážiť každé písmenko je dúfam za mnou. Teraz poďme k omáčke.

Kelly Oram som stretla na jednom fan-prekladacom blogu. Dosť knížiek tam mali YA a dosť z nich tam bolo od kelly Oram. Ani to my samozrejme nič nenašepkalo. Úprimne, niektoré knížky sú tam až príliš romantické, ten typ čo čítam po náročnej, romanticky-frustrujúcej knihe na vyrovnanie. 

Light read. Tak tomu hovorím(e). Kniha ktorá nám toho nič moc nedá no cítiš sa po nej ako po dobrej hodine vo vani.

Môj názor sa trochu dosť poupravil keď som prečítala V is for Virgin. Bol to veľmi pekná kniha, americky ladená a ten koniec bol ... prešpekulovaný no nesadol mi ale hlavná hrdinka bola skutočne trieda.

A potom ...

Doporučila mi ju kamoška. Dala som si ju do maybe listu. Nič vážneho. A dnes som po včerajšom prešlape s Houck chcela niečo úžasné.

Život JE fér.

A život mi dal túto knihu.

Osobne neplánujem žiadnu dlhú recenziu, najradšej by som to tu celé zaplnila emotívnimi gifmi, ktoré jediné sa svojím nadšením dokážu priblížiť vystihnutiu tejto knihy. 







 photo tumblr_lyc52n7FaU1qak4zoo1_500_large_zpsdf083f59.gif


Toto však má byť recenzia a niečo povedať by som mala.

---------

Ellamara

Ako urobiť knihu úžasnou? Základom je dokonalá hrdinka.

A tým dokonalá nemyslím vzhľad ani charakter. Myslím osobu, ktorá bude tak realistická, tak úžasná, tak inšpiratívna, tak detinská, tak ... jednoducho tak dokonalá, že sa ňou na chvíľu stanete.

Ella je silná, hubatá, vnútorne krahká, odpúšťajúca, vtipná a všetko čo si len viete predstaviť. Robí chyby, napráva veci, pláva aj krivká životom ako len vie.

Ona je tent yp hrdinky, na ktorú sa nedá sťažovať. Vlastne by som to označila za Chick-lit, romanca je dôležitá no hlavný je život Elly. Po tragickej nehode kedy prišla o mamu si musí nájsť miesto v novej rodine otca, ktorý ju opustil ako malú, priateľov na škole plnej snobov, svoju slobodu uprostred ľudí čo presne vedia ako sa má jej život vyvíjať.


Cinder

Brian, obrovská filmová hviezda má jedno špinavé tajomstvo. Je rovnako ako Ella, jeden obrovský, mega, NERD a geek do kníh. A my to vieme.

Vidíme, postupne z jej a jeho pohľadu, ako sa dve úžasné, dvaja ľudia zamilujú cez internet a vidíme ako pod umelou šupkou bije skutočné srdce pravého knižného hrdinu.

Bad-boy sa tu stane tým dokonalým rytierom v lesklej zbroji, na rozdiel od iných to ale pôsobí reálne.

(teraz mi totálne dochádzajú slová ľudia - hej, povedala som, že recenzia má dokazovať no ja som na konci svojich písacích síl - TOTO, túto úžasnosť len tak nedokážem vyjadriť)

Kamoši

Ďalší bod ohľadne charakteru padá na úžasných podporovateľov. Každá postava pôsobila úžasne. Mnohé neboli dokonalé zo začiatku, niektoré sme zbožňovali spolu s hrdinkou. Postavy tu však skutočne nie sú kulisou a ako v rozprávke, realistickej rozprávke akou táto kniha je, skoro každá postava sa nakoniec ukáže (vďaka úžasnosti Elly) aká v skutočnosti je.

--------

Ja ... važne netuším čo ďalej písať. A ospravedlňujem sa za to úžasné - skutočne mi dochádzajú slová. Celú knihu som zhltla doslova jedným dychom, za pár hodín a nahrávky môjho čítania by som teda obnline nedala. Prežívala som to ako pravá bookaholička ;) a na konci som bola plná šťastia. Ok, ten úžasný pocit na konci mi povedal, nie je to žiadne no.1.

Po life-changing knihe mám totiž pocit prázdna, akoby zrazu neviem čo robiť zo životom.


Ak ste však čítala moje predošlé recenzie, aj ak ste sem narazili len náhodou, ak aj väčšinou nemusíte New/Young Adult

AJ TAK JEJ DAJTE ŠANCU

Stojí to za to!

5 nádherných zaslúžených číč.


Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.