štvrtok, decembra 4

Chutný Maco na Vianoce



Prečo sa vianočka volá vanočka aj keď sa nerobí len na vianoce? Odpoveď je jasná: je príliš dobrá aby sme ju jedli len raz za rok.



Tak túto ... to škrtnite - proste som robila vianočku, neviem kedy 

(gingo dvojlaločné latinsky biloba je pôvodne z číny, u nás sa vysádza ako parková rastlina, ma žlté zapáchajúce plody a listy sú vlastne ihlice, patrí medzi borovicorasty a je to jediný recentný druh z triedy ginká - to len také poznámka z mojej hodiny biológie)

a z pohľadu na nej ma nímala závrať vskutku prešťastná.

Emocionálna omáčka okolo: chcela som ho robiť v nedelu ale keď som prišla z nákupov mali napečený perník čo ma poiritovala navyše tam dali takú špeci múku a bol z toho ble zdanlivo neupečený a nakoniec nezjedený koláč takže som to robila v pondelok pekne na dve etapy: zarábanie cesta (kysnutá vsuvka) samotná príprava.

Ale dosť už žvástov, holúbky - pre vás, len pre vás:


Vian Očká

Zarobíme si cesto. Môžete použiť klasické kysnuté ale tým by sa akosi skazila pointa celého tohto píspevku.

Použite radšej TOTO cesto. Je to môj krásny fotorecept, pôvodne sa používa na donuty ale let´s face it, je to len také fancy kysnuté. Áno, dá sa použiť aj na toto - viď môj ďalší starší recept.

Ak sa vám nechce klikať na môj receptík, pointa inakosti cesta je takáto:

vymiešate si žĺtka s cukrom

pridáte múku a kvások zarobený v mlieku s kvasnicami

a pridáte maslo

------------------------------------------
poznámka pod čiarou: kysne to trošku dlhšie ale je to oveľa jemnejšie a lahodnejšie než nudná verzia


Možno teraz pôjdem proti sebe ale ja som ho nepoužila úplne =D. Asi je to akýsi blok v mozgu, že nemôžem použiť jeden recept dva razy. Ja som tam pridala celé vajíčka, nevypenené a maslo som roztopila na panvici. Layziness rules the world ;).

Anyway. Máte teraz dve možnosti. Teda, mát viac možností ale v podstate len dve keď príde na tvar.

čo sa týka obsahu, môžete do cesta pridať čo len chcete, od hrozienok cez lentilky po lupienky ruží alebo čo.


ale môžem vám aj prezradiť, ako upliesť vianočku z 4 klasických vrkočov


Všade z toho robie vedu no po dlhom pátraní sa našiel skutočne blbu vzdorný a blbu vhodný návod:

prepleť tri a vymeň krajnú zo zvyšným

zapleť vrkoč a tú zvyšnú vymeň so susedkou

a znovu


Ja som sa potom uvedomila - nemôžem mať tak dlhý vrkoč a skrátila som to na polovicu a tak uplietla


Potom posypať ak chcete plátkami mandlí


A máte takéhoto obra 

(keby sa vám to zdalo hnedé, nesutrážené, tak som to neustrážila a tiež mi to tak pripadalo ale úprimne - nechutila som rozdiel)


Tip na servírovanie je asi zbytočný, každý má rád niečo iné.+


Len upozornenie na záver - nenechajte sa zmiasť, v rúre to rastie ako hrnček var.



Lahodnú chuť praje tá-čo-vám-nedá-miery-surovín.

Sayonara.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.