sobota, novembra 22

More recenzii - ktorá je tá pravá pre mňa?

Je 21.storočie, trhová ekonomika vládne a tak ako sa roztrhli vrecia XXL s knihami, pribudlo aj akési more recenzií. 

Zrazu každý v blogosfére má svoj názor na knihu a čitateľ (knižiek čo má rád recenzie) len kliká a nevie čo skôr. Alebo možno ani recenzie nečítate pretože s nimi často nesúhlasíte. Alebo už máte svojich obľúbencov a zúfalo sa snažíte zistiť prečo sa vašej favoritke tá kniha páčila, prečo tej sčítanej osobe tá kniha ulahodila no vy si na konci len poviete "ako toto mohol niekto napísať?".




Dnes mám zo seba akési depresie. Napísala som recenziu na Papierové mestá, celkom vydarenú, myslím si. No dnes som tiež pozerala po iných blogoch a buď sa mentálne tĺka za to, že nie som tak dobrá alebo nadrene vzdychala nad tými slabšími - nie, aj tak som sa necítila lepšie.

Vyhľadala som si teda na googli ´papierové mestá recenzia´ a nestačila sa diviť a) koľko ich je b)ako mohlo až 12 ľudí zavítať práve na tú moju??

Recenzie sú úžasné veci. Dajú vám bližší pohľad na knihu, zistíte či za ten čas stojí bez toho aby ste museli chodiť po obchodoch.

Vyberať knížky podľa recenzií však môže byť veľmi zavádzajúce. Písala som to už raz a nevadí mi to zopakovať znovu - recenzia je subjektívna. Netreba zanevrieť na knihu len preto, že klasiku milujúca XY čo píše geniálne danú knihu ohodnotila nízko.

Moja rada a poitna celého tohot článku znie: nájdite si spriaznenú blogerku-kamošku

Nájdite si niekoho s podobným vkusom aj podobnými názormi. Ak chcete čítať dobré recenzie, dajte si tú námahu a hľadajte blogerky, pozerajte recenzie na knihy čo sa vám páčia a nájdite takú čo má vkus najviac podobný vám.

Určite nezaškodí pozrieť recenzie géniou - napríklad Luu má super vkus a jej články sa čítajú sami no spoliehať sa na jej recenzie by mohlo znamenať pripraviť sa o pár obyčajnejších kúskov čo aj tak pre mňa niečo znamenajú. Týto experti sú tiež dobrý na bestselleri - ak niektorú knížku zúrivo odporúčajú, fakt ju treba skúsiť.

Nezanevrite na recenzie a neriadte sa striktne podľa nich. S blogerkou čo sa vám páči však určite nájdete knihy, ktoré sa vám budú páčiť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.