streda, októbra 1

moje Add yours - no.3


Meme, založené Judit, opäť vynovilo a tak vám po 1 a 2 prinášam svoju pracne stmolenú 3 (pôvodne augustovú) časť.

Autor s úžasným zmyslom pre humor

Okrem samozrejmého Hex Hall od Rachel Hawkins, The distance between us od Kasie West či (sem tam vsunutým častiam ale o nič menej dôležitým v) Kate Daniels a podobných urbankách existuje kniha zvaná 

Croak










od Giny Damico.

Pretože vážený a milý, Lex je (ako sa dá uhádnuť už z tej kosy) tak trochu smrťka. Smrťka rovnako ako jej šialený, gangsterský strýko alebo v rôznych štádiach opustený nový priatelia. A myslím že všetci vieme čo to je čierny humor =D.

Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal


Tak tuto fakt netuším - žiadny autor ma po jednej skvelej knížke nesklamal tak hlboko aby som naňho zanevrela. Ale sú séri pri ktoré som čítala z odstupom a úprimne môžem zhodnotiť že pred tým som si ten prvý diel užila viac. Napríklad Shatter me mi absolútne nekompromisne vyrazilo dych ale ďalšie dieli boli len skvelé.

Takže aby som sem nedala knihu u ktorej vám môj názor nebude nič moc platný
 
máme tu Suzzane Wright



upíry aj vlkodlaci - obe jej série mali do rôznej miery zaujímavý prvý diel ale ďalšie som videla akosi kritickejšie. Inak fajn dospelácka oddychovka s kick-ass hrdinkou.

Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti....a bol z toho poriadne blbý nápad.


Ako silne emocionálna osoba vydávam rôzne prapodivné zvuky pri každom verejnom čítaní. 

Pri trápnej scéne uspím tablet a vtipne skrčím nos, šialene sa chichotajúc a potom sa prihováram k postave v zmysle "vážne (meno hrdinu). Ty si ale zlý chlapec!" Prípadne si precvičujem zápasnícke chavty s perinou alebo vstanem a utekám. Trápne scény neznášam dobre ani pri filmoch =D.

Pri ohviezdičkovaných scénach sa paraniodne obzerám okolo seba a rýchlo pretáčam ďalej.

Pri smiešnych sa nedajte pomýliť chrčaním a odfkovaním a podobnými ústno-nosvými zvukmi. Tak sa smjem. No a keď je to fakt nesmierne vtipné, prechádzam z hlbokých tónov na silne piskľavé a smejem sa (vraj) ako delfín.

Ale vždy mám dosť duchaprítomnosti aby som prehnanené reakcie včas potlačila.

Takže sem nominujem Zlodejku kníh.


Krásne, dojímavé, frustrujúce, čarovné, dokonalé, zarážajúce čítanie na ktoré som obzvlášť hrdá - lebo som ju čítala v angličtine. Celú. A bolo to to najsladšie nudné utrpenie od skutočného Pána Spisovateľa Markusa Suzaka, autora tohoto veľdiela. Lebo práve táto malá dievčina ma zasiahla hlboko a silne. Mala som chuť kopať a kričať. Prepuknúť v plač aj proste sa stočiť do klbka.

Takže fakt emotívna a kvôli pre mňa nudným častiam mi nevadilo čítať ju na verejnosti.

Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším.


Nerozlučný priatelia. Doteraz si pamätám na maminine rozprávanie o nezbedných zajkoch, mačke Filoméne a jej mačiatkach alebo húske Aničke.


Hrdina, ktorého každý miluje...okrem mňa.


Tak toto bolo ťažké ale nakoniec som vyhrabala v pamäti Gideona Crossa. 

Viete kto to je? Skvelé! Nepoznáte ho - máte šťastie. Viete po 50 o.š som sa rozhodla nenechať sa zlákať akože úžasným ale väčšinou len panovačným manipulátorom a u tejto novej série sa mi to podarilo takže sorry Cross, nemám ťa moc rada.



Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať)


(Aby som mohla opakovať tak rýchlo zodpoviem že Kate Daniels je moja knižná Dokonalosť (z úst perfekcionistky to prosím neberte na ľahkú váhu).)

A ktorá mi je podobná?

Žiadna. Taký skvelý originál s mentálnymi diagnózami nikde indne nie je. Ale pre pokoj duše vám predstavím knihu 


Zaujímavý príbeh točiaci sa okolo umenia s čiastočne naivnou hrdinkou plnou fantázie a skrytej odvahy. Táto jedna sa mi aspoň približuje. A knihu odporúčam ;).


Postava, ktorá si ma získala viac, než podobne ako hlavní hrdinovia.


Pozmením to aby som dokázala s niečím prísť a zrazu neviem koho vybrať =D. Hmmm ... aby sme neopakovali, volím si teba, Counting by seven´s.



Do slovenčiny preložená a na mojej poličke usadená dojímavá knížočka o malom géniovi zvanom Willov (vŕba) ktorý vám skutočne zatrepoce srdiečkom.

A vsuvkovo priznávam že kvôli mojej príšernej pamäti sú tieto meme skôr také že čo som čítala a dalo by sa sem vhupsnúť tak aby to nepôsobilo moc násilne =D. Ale tak berte to prinajhoršom ako sumarizované odporúčania. =D


Pár, ku ktorého vzniku som sa modlil/a pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania ;)


Bolo by odo mňa príšerne pokrytecké a trápne a nudné čo i len spomenúť Kate Daniels (sorry, to tým že som nedávno dočítala 7 diel série).


Nalini Singh má dve dlhšie série ň Guild Hunter, čiastočne fan preložená ma skutočne zaujala ale vzťah hlavného páru nie je ľahký a ich vzťah začal dosť prudko =D - len si prečítajte a pochopíte. Rozhodne odporúčam.


HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dal/a ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa)


Z pohľadu čitateľa by som napríklad uvítala viac citátov. Tie mám rada a práve tie ukážu aká kniha v skutočnosti je.


Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?

Záleží samozrejme od druhu kritiky, ako už napísala Judit ale zvyčajne sa snažím nebrať si to moc osobne. V minulosti ma to totiž dosť štvalo, bola som totiž ešte knižná žubrienka či bažant =D. Ja tiež nie som nadšená z každej populárnej knížky, máme predsa iný vkus. A kritika mi niekedy pomáha udržať si nadhľad keď sama nevedomky padám do presladenej siete romantizmu. Aby som si tak utriasla svoj pohľad na knihu ale to až keď dočítam. Slaďáky majú svoje opodstatnenie a ak sa chcem trochu odreagovať, vždy je fajn nechať strhnúť.

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.