streda, septembra 17

Môj obed čarovný číslo už-to-nepočítam


Ani neviem ako ale pri istej pre mňa dosť sociálnej udalosti, posedení s dospelími ženami kde prišla reč aj na moje varenie som ani neviem ako vyšla zo škrupinky skromnosti a podhodnocovania a zrazu mi z úst vychádzali vety o tom že variť viem a to z ničoho. 
Alias, aj keď všetci odchádzajú od chladničky zronený, ja si spravím nielen obstojný ale aj chutný obed. Ani som si svoje úmysleľné pošmyknutie, výmoľ-výpadok osobnosti nejak extra nevšímala, nechávajúc prevziať velenie moju skrytú levicu, poväčšinou nepotrebnú túžbu byť stredom pozornosti. 

Potom na to jedna z nich upozornila. Vraj dnes len málokto dokáže tak s nadhľadom, objektívne, skromne a úprimne ohonotiť sám seba, bez toho aby sa skrýval za falošnú skromnosť/vnútený komplex sebabičovania. Samozrejme to nepovedala presne takto =D ale zmysel určite chápate.

Pointou tohto na varenie zbytočného, myšlienky provokujúceho odstavčeka je obrázok tam hore. Nemali sme nič. Chladnička bola poloplná ale nechystala som si dať feferónky s džemom.


Vyhrabala som teda zvyšky takmer odpísanej zeleniny (paprika, uhorka, reďkovka), posolila, pokorenila, poolejovala a pocitrónovala ju a 

abrakadabra

šalátik je na svete.


Potom som vzala vajíčka (prekvapená že ich vôbec máme) a dala opražiť s cibuľkou. (vädla nám tam jarná tak som sa zľutovala). K tomu sušené opražené paradajky a 

čáry máry ani muk

úžasná praženica je na svete.

Aby som nezabudla spomenúť že aj ja som človek, priznám sa že aj ja som akosi blúdila tými očami. Nemali sme toho moc použiteľného. Jedlo totiž musí mať základ od ktorého sa odrazíte. Zemiaky/cestoviny/pečivo trochu ozvláštnite a ak nie ste vyberavý a navyše šikovný kuchár najete sa dosýta a gurmánsky. Tentokát ma zachránilo vegetariánstvo - uvidela som vajíčka, spomenula si že by som ich mala jesť kvoli bielkovinám a plán bol na stole. Nakoniec aj doslova.

Človek si ani neuvedomuje ako náročným a rozmazleným sa môže stať v tejto konzumnej spoločnosti. A takýto chutný obed (hodilo by sa to skôr na raňajky ale na tie nemávam nič slané =D) som spravila v podstate zo zvyškov, zo zeleniny ktorá sa mala čoskoro pokaziť, z bežnej suroviny vajíčka a vďaka trochu drahšej ale worth-every-cent sušenej paradjke to bola hotová delikatesa.

Takže nezabudnite, fantázia vás dostane všade ak jej dovolíte vstúpiť. Aj napríklad k chutnej večery ;)

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.