utorok, júna 24

The Big Bad Wolf


Každý koníček, hoby, má svoje stupne a snimi prichádzajúcu obtiažnosť. Pri záhradkárčení je rozdiel mať doma pár pekných kvetináčov a mať celú obrovský záhradu exotických kvetín. Je iné keď hráte tenis raz za týždeň a raz za deň. Aj amatérsky čitateľ si môže prečítať a vychutnať také Na vine sú hviezdy zatiaľ čo iný, zapálenejší, si brúsia zuby zase na spletitú bichľu Strach múdreho muža.

Z mne momentálne nepochopiteľného dôvodu je istým vyšším stupňom v pečení práve odpaľované cesto.

A napriek tomu že nie som ten typ, pri kecoch o obťiažnosti a nemožnosti namiesto prikývnutia sa skôr pýtam "a prečo nie??". V tomto ohľade sa nerada nechávam viazať predsudkami a rada experimentujem.

Svoje prvé cesto som spravila dávnejšie, čisto z bielej múky a postupom tak na 90% rovnako. Pri druhom pokuse to šlo oveľa lepšie a čo sa týka cesta, nie náplne =D, ten pokojne preberte. Cesto je skutočne jednoduché. 

Zohrejme tuk (dala som len maslo ale videla som dávať tam aj olej).


nalejeme doň vodu


a privedieme k varu.


Potom začneme primiešavať múku.


A teraz prichádza fáza podľa ktorej dostalo toto cesto názov - odpaľovanie. Voda sa vyparuje a cesto čoraz viac hustne a lepkavie, preto dobre zvážte množstvo tuku lebo z tej vody vám moc nezostane.

Keď sa cesto začne odlepovať od stien, môžete ho odstaviť z ohňa.


Ďalšou fázou je primiešanie vajíčok. To môžete urobiť kľudne aj v hrnci, ja som špinavú prácu nechala na kena =D.


Tu sa vám môže zísť cukrárske vrecko (ja som to svoje z ameriky vyskúšala po prvý krát) ale robila som kôpky aj lyžičkou.


Tvar je na vás - či už chcete buchtičky na veterníky alebo guličky na obaľovanie do cukru ...



Teraz prichádza tá časť LEN NA VLASTNÉ RIZIKO =D =D

Vyšľahaná šľahačka. 


Zmixované kiwi.


Tvaroh


A med (aj cukor, no ale pššt =D)


Znelo to ako dobrý nápad. A nebolo to zlé. Ale ... nuž, k tomuto druhu sa to až tak nehodí =D.

DôLEŽITÉ 

!!!!!!!!!!!!

Trik u pečenia ktorý som pri prvom raze nevychytala je nechať cesto v rúre dlho ale na najmenšej teplote ako sa vám dá dať. Prikúriť tomu môžete až keď uvidíte že pampúšiky sú nielen načechrané ale aj akosi spevnené, nie len nafúknuté od prelietavého vzduchu.

Cake tester sa mimochodom osvedčil ak sa to dá tak povedať =D


Cieľom je dosiahnuť taký prierez ako je tam hore pretože napr. u venčekov sa presne spraví venček a rozreže sa napol.


Pár som si dala s džemom.


A samé je to skôr nevýrazná chuť - niečo sa dovnútra priam žiada a prosí a žobre ;).



Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.