streda, apríla 23

moje Add yours (Meme) - no.1


Moja prvotinka v zapojení sa do nejakého toho typicky blogerovského "meme". Je od blogerky ktorú si VŽDY rada prečítam, Judit. Na jej stránke nájdete aj všetky potrebné vecičky ak by ste sa chceli sami zapojiť. Priznávam že to bude trošku ťažšie kvôli mojej "úžasnej pamäti" =D avšak chvála Goodreadsu lebo vie čo ani ja netuším. Preto bez ďalších rečí ...


Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.

Otázka je pre mňa ťažká hlavne kvôli môjmu perfekcionizmu. Pamätám si napríklad na svoje prvé čítanie Shatter me od Tahereh Mafi. Bola to extáza, bolo to geniálne, špica, absolútny TOP. ONA ma prinútila LIETAŤ. Ale hlavne nasledujúce dieli ma utvrdili v tom že síce autorka dokáže namotať čitateľov ani mucholapka. Aj som ju spracovala do takmer pateticky bezmedzne zbožňujúcej recenzie kde nájdete úžasné citáty a tiež sa zamilujete. Ak však nenasadí svoj perfektní štýl ...


10429045

“I always wonder about raindrops.
I wonder about how they're always falling down, tripping over their own feet, breaking their legs and forgetting their parachutes as they tumble right out of the sky toward an uncertain end. It's like someone is emptying their pockets over the earth and doesn't seem to care where the contents fall, doesn't seem to care that the raindrops burst when they hit the ground, that they shatter when they fall to the floor, that people curse the days the drops dare to tap on their doors.
I am a raindrop.
My parents emptied their pockets of me and left me to evaporate on a concrete slab.” 
... to čo zostane nie je tak výnimočné.

Inak mám rada napríklad Ricka Riordana, Ilonu Andrews, Sherylin Kenyon, samozrejme Rowlingovú ... ale tiež som nečítala všetko.

Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.

Vo všeobecnosti neznášam znásilnovačov pocitov. E.L.James a jej 50 odtieňov. Bola to jazda ale krátko po prečítaní som sa cítila ako po zrážke s vlakom a to po všetkých stránkach.



Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a.

Tak taká neexistuje =D. Po určitej dobe môj mozog proste NIE je schopný spracovať akúkoľvek informáciu. Bývam v pokušení a často chodím spávať neskôr než by som mala ale nespať celú noc to nie.

Na Zavrhnutého (moje staré recenzie na sériu) si pamätám najviac aj keď určite nebol posledný. Vtedy som bola v knižnom svete nová, dokonca mi ju na moje prianie priniesli rodičia a to s TESCA!!! =D Ale bol večer a ja som si MUSELA skúsiť vynechať spánok a čítala som cez polnoc. Bol to zážitok už len pre ten pocit nezvyku.

Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.


Je kopa kníh ktoré viem že prečítam ale momentálne mám toľko iných až s ak nim jednoducho nedostanem. Ale po zhliadnutí nášho nového 3D Hobita (ktorý ma samozrejme ohromil) moja voľba padá na Tolkiena. Už som si stiahla aj potrebné materiáli =D.

K vychvalovaným vždy pristupujem opatrne a toto bola vždy the-highest fantasy pre fajnšmekerov.

Postava, ktorá mi zlomila srdce.

Keď tak listujem svojím read zoznamom (lebo sama od seba netuším) prvý kto mi napadol bol Sirius Black. Jeho smrť ma trápi doteraz =(. Myslím že aj dosť sĺz bolo.

Ale dosť srdcervúce bol pre mňa vzťah z Kushielovej strely. Geniálna fantasy z dejom a prepracovanosťou pred ktorou hluboko smekám. Phédre však mala takých tisíc aj pár stoviek strán malinkatého písma takže pochopiteľne sa dosť rozchádzali aj schádzali.


Prerevala som a to príšerne a skoro neopodstatnene knihu Anjel od Danieli Tatíčkovej. To boli POTOKY!! Druhým miestom v najuplakanejšej patrí knihe Dvě zrcadla. Na oboch niečo bolo, niečo unikátne, a ja som nesmierne vďačná za ten zážitok ale objektívne akosi pokulhávajú kvalitou.

Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.

Moja pamäť vraví: nikto kto by uviazol pretože som mrcha a nejakého si nezapamätám. Ale mávam také sladko-bolné pocity pri rôznych úžasných knihách.


Keďže sa však snažím o rôznorodosť, nedá mi nespomenúť moju prekrásnu Miju/nedostupného Miseaga zo série Marijotovi dediči. Je to slovenská kniha ale nádherná. Hlavne končí smrťou po ktorej som sa zaprisahávala (len obrazne, ja ani nesľubujem =D) že na ňu ani nepozriem. Neviem však či ma viac zasiahla Mijina neexistencia alebo Miseagova zlomenosť.

Teraz na ňu spomínam len v tom NAJ-LEP-ŠOM!!!

Hrdinka, ktorá ma sklamala.

Tak tu môžeme spomenúť Charlie. Prvý diel - BOMBA, doslova strácam slová. Ale ako som postupovala ďalej robila divné rozhodnutia pokiaľ si dobre pamätám.


Možno ešte hlavná hrdinka série Shifters od Rachel Vincent. Séria ktorá ma od nej pôvodne zaujala, o banshee (celý ten nápad s tým že kričí keď niekto vedľa nej umiera mi pôsobil zimomriavky), nedostala priestor ma sklamať pretože som to s ňou vzdala u druhého dielu.

U tejto som obdivovala hrdinku za rozhodnutie osamostatniť sa ale, mierny spojler, všetky pekné úmysli akosi šli do kelu a hája zeleného. A nevrátili sa už.

Knižný pár, ktorý  nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!

Dosť ma naštvala, ani nie do nepríčetnosti ale takého tichého úžasu, Wendy keď totálne odpálkovala Finna ktorý bol v prvom dieli dobre že nie poloboh. Tá je zo série Switched od Amandy Hocking, na slovensku známej ako séria o Tryloch.


Harry a Hermiona, pár o ktorom píšu ostatný mi ani nenapadol. Možno by ma potešilo keby zostali Eragon s Aryou. Alebo u Zlatého kompasu jedna dvojica neskončila spolu, nebudem spoilerovať, kto vie, ten určite súhlasí.

Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?

Toto odkukám od jednej blogerky - žiadnej. Twilight je moja prvá a trochu sentimentálna záležitosť ale film nemôžem ani cítiť. S Narniou som po okúsení pár strán zase navychvaľovala filmy.


Veľmi zaujímavé by bolo spracovať sci-fi alebo fantasy. Napríklad moja nedávna najdrahšia Cinder a jej futuristické mesťečká a obývaný mesiac s nechutne krásnymi Lunarmi (preklad na mesačňanov alebo mesačníkov by bol smiešny =D).

Možno taká Výnimočná, Naprieč vesmírom, Eon, ...

Soulless ako stempunková by tiež nebola na zahodenie.

U takých kníh by mi šlo hlavne o grafické spracovanie lebo hercov nedokážu vybrať podľa môjho gusta =D.

Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok

Fú. Kto vie? Čo sa u nás vlastne považuje za hriech? ;)

Nenakupujem knihy ktoré neprečítam. Zo záverov niekedy čítam len pár riadkov lebo sa chcem vyvarovať obrovskej psychickej ujme ak by hrdinka neskončila s tým kým chcem alebo by nedajbože skončila sama. Ale najviac sa príležitostne hanbím za to že sa rada chvastám tým koľko veľa som toho prečítala. Niekedy zase úplne zabudnem že Goodreads mám =D takže ma to netrápi až tak.

Už viem!!! Vynechávanie!!!!!!! Viete, niekedy keď je knihami nudná ale má potenciál začnem vynechávať odstavce u ktorých vidím že mi nič nového nepovedia (veď všetci poznáme ľutovacie litanie hrdiniek/nov kde sa jedna veta povie tisícmi spôsobov). Takže v konečnom dôsledku som prečítala len časť knihy a pritom o nič neprišla a po prečítaní nemyslím na tie zlé časti lebo som ich predsa nečítala =D. Niekedy je nevedomosť sladká ale nemyslím si že to je moc košér. Takže to je asi moje najväčšie previnenie ;)

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.